اختلال نعوظ و افسردگی

افسردگی و ED یک حلقه بازخورد ناتوان کننده را تشکیل می دهند

یکی از بی‌رحمانه‌ترین تأثیراتی که افسردگی بر مردان می‌گذارد، اختلال نعوظ یا ED  است. حتی بدتر از آن، ED و افسردگی می‌توانند یک حلقه بازخورد منفی ایجاد کنند که در آن هر مشکل دیگری را تقویت می‌کند – به خصوص اگر درمان نشود. اما درمانگران و متخصصان سلامت مردان می توانند در کنار هم به مردان کمک کنند تا بر هر دو مشکل غلبه کنند و چرخه را بشکنند.

چه ارتباطی بین افسردگی و ED وجود دارد؟

حدود 246 میلیون نفر در سراسر جهان از افسردگی رنج می برند. بر اساس گزارش موسسه ملی سلامت روان NIMHدر ایالات متحده، حدود 8 درصد از جمعیت بزرگسال – بیش از 19 میلیون نفر – در یک سال معین از یک دوره افسردگی اساسی رنج می برند. بدتر از آن، طبق یک مطالعه متا در سال 2018 که در مجله پزشکی جنسی منتشر شد، مردانی که از افسردگی رنج می بردند 39 درصد بیشتر در معرض خطر ابتلا به اختلال نعوظ بودند. جالب است که عکس این موضوع نیز صادق بود: مردان مبتلا به ED تقریباً سه برابر بیشتر از افسردگی رنج می‌برند.

یکی از موانع اصلی راه حل این است که بسیاری از مردان تمایلی به کمک گرفتن ندارند – حداقل برای جنبه افسردگی .

ارتباط مغز و بدن

در نگاه اول، تصور ارتباط بین عملکرد جنسی و افسردگی ممکن است دشوار باشد. با این حال، یک مطالعه در سال 2000 که در American Family Physician منتشر شد، نشان داد که 70 درصد از افراد مبتلا به افسردگی، عدم علاقه به رابطه جنسی را در صورت عدم مصرف دارو دارند. وقتی در نظر می گیرید که عدم علاقه به رابطه جنسی خود می تواند برای مردان استرس ایجاد کند، نباید تعجب کنید باید بدانید که آن استرس خاص ممکن است حتی بیشتر بر پاسخ جنسی آنها تأثیر بگذارد.

ادامه مطلب
هایپواسپرمی

بوسیو با یک مونولوگ درونی خیالی که ممکن است برای برخی از مردان آشنا به نظر برسد به بیمارانش کمک می کند تا ارتباط بین مغز و بدن را از نظر افسردگی و ED درک کنند. روشی که ما در مورد آن صحبت می کنیم، به عنوان مثال، این خواهد بود: «من واقعاً احساس ضعف می کنم و بنابراین تمایل زیادی ندارم. و اکنون شریک زندگی من یا می خواهد رابطه جنسی داشته باشد، یا من احساس می کنم کمتر مردی هستم زیرا مدتی است که رابطه جنسی نداشته ام، بنابراین احتمالاً باید این کار را انجام دهم. بوسیو گفت: آنچه در بدن اتفاق می افتد استرس است که شروع به افزایش می کند و سپس مغز می گوید: اوه اوه، آیا می توانم نعوظ داشته باشم؟ سپس استرس بدن افزایش می یابد و نعوظ شروع به کاهش می کند. فکر کردن به افسردگی از نظر استرسی که بر ذهن و بدن مردان وارد می‌کند، واقعاً می‌تواند به شما کمک کند که چگونه نعوظ غالباً تحت تأثیر قرار می‌گیرد. همانطور که هر کسی که از سخنرانی در جمع می ترسد می تواند تأیید کند، استرس ذهنی و اضطراب تغییرات فیزیکی ایجاد می کند: افکار به تنهایی می توانند ضربان قلب، تنفس، تنش عضلانی و موارد دیگر را تغییر دهند. اگر در جنگل بودید و یک خرس را می دیدید، آیا نعوظ خواهید داشت؟ بدیهی است که پاسخ منفی است، زیرا بدن در واقع طوری طراحی شده است که در حالت استرس، برخی از شریان‌ها را منقبض کند تا خون را از آن‌ها دور کند (مثلاً آلت تناسلی) و خون را به مناطقی مانند پاها منتقل کند.

ادامه مطلب
آیا میدانید دلیل ۵۰ درصد از ناباروری زوجین مردان هستند؟

سلام، ED به ذهن من خوش آمدید

یکی دیگر از جنبه های افسردگی که می تواند مشکلات نعوظ را تشدید کند، تمایل به ساکن شدن است. هنگامی که ما افسرده هستیم، تمایل به نشخوار فکری داریم، و به طور مکرر مشکلی را در ذهن خود مرور می کنیم، که اغلب با انگیزه هایی از بی فایده بودن یا عدم کفایت خود همراه است. برای مردانی که حملات ED را تجربه می کنند، این نوع تفکر رایج است. بوسیو گفت: یکی از مشکلات بزرگ افسردگی، نشخوار فکری است. بنابراین مردان بارها و بارها [بیماری] خود را تکرار می کنند. و من از آنها خواهم پرسید: “چند وقت یکبار به مشکل نعوظ خود فکر می کنید؟” و من در 98 یا 100 درصد مواقع پاسخ خواهم گرفت. اگر دائماً این را یک شکست در نظر می گیرید، چگونه می خواهید یک زندگی واقعا خوب، آرام و شاد داشته باشید.

چگونه چرخه را بشکنیم؟

Bossio گفت: اگر افسردگی فردی آنقدر شدید است که نمی تواند کار کند، معمولاً ابتدا از طریق مصرف داروهای ضد افسردگی.

 ED درمان می شود.

اما دراکثر افرادی که من می بینم، در نهایت مشکلات نعوظ را در آنها درمان می کنیم، زیرا مهارت هایی که استفاده می کنیم کاملاً به افسردگی مرتبط می شوند. این ترکیبی از ذهن آگاهی، درمان شناختی رفتاری و سکس درمانی خالص است. 

ذهن آگاهی

ذهن آگاهی  می تواند به مردان کمک کند تا نشخوارهای منفی خود را بهتر پردازش کنند. بوسیو می‌گوید: «ما فقط یاد می‌گیریم که هر وقت آن افکار دردناک به سرمان می‌آیند، بگوییم: «از شما متشکرم مغز، به خاطر آن، من به حرکت خود ادامه می‌دهم و به هر حال آنچه مهم است را انجام می‌دهم».

ادامه مطلب
اختلالات اسپرم و ناباروری در مردان

درمان شناختی رفتاری (CBT)

یک درمانگر به شما کمک می کند یاد بگیرید که چگونه افکار نادرست یا منفی را به چالش بکشید و آنها را بازنویسی کنید. بوسیو گفت: “مثلاً اگر فکر می کنید، “اوه، من هرگز نمی توانم نعوظ داشته باشم و شریک زندگیم مرا ترک خواهد کرد”، آن را بازنویسی می کنیم، “گاهی اوقات، من می توانم نعوظ داشته باشم، اما وقتی من خیلی افسرده هستم، ممکن است سخت باشد،”

سکس درمانی

بوسیو دوست دارد بیماران را با مدل چرخه پاسخ جنسی که توسط رزماری باسون، استاد بالینی پزشکی جنسی در دانشگاه بریتیش کلمبیا ایجاد شده است، آشنا کند. این مدل به بیماران کمک می‌کند بفهمند که رابطه جنسی و نعوظ با یک کلید روشن و خاموش کنترل نمی‌شوند – آنها پیچیده‌تر از این هستند، و هر چه درمانگر بتواند مناطق بیشتری را شناسایی کند که ممکن است به موقعیت کمک کند یا به آن آسیب برساند، دانش بیشتری کسب خواهند کرد. باید به بیمار کمک کند .اگر از افسردگی یا ED یا هر دو رنج می‌برید، کمک گرفتن از یک درمانگر احتمالاً اولین قدم برای استفاده از ابزارهای مورد نیاز برای غلبه بر آن است. اما تا زمانی که این کار را انجام ندهید، استفاده از ترکیبی از تمرکز حواس، CBT و یادگیری در مورد چرخه پاسخ جنسی مطمئناً یک تمرین ارزشمند است.

اسپری تاخیری برای درمان اختلال نعوظ

قرص برای درمان اختلال نعوظ

مقالات مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سبد خرید فروشگاه

دستگاه آزمایش اسپرم در خانه اسپو

دیگه نیاز نیست بری آزمایشگاه توی خونه با خیال راحت انجام بده