چگونه می توان تعداد اسپرم را افزایش داد: آیا درمان های طبیعی می توانند کمک کنند؟

داشتن تعداد کم اسپرم می تواند برای باردار شدن مشکلاتی را ایجاد کند. خوشبختانه مردم به طور مداوم بر این مشکل غلبه می کنند ، بنابراین شما گزینه های زیادی برای بهبود وضعیت خود دارید.  به طور معمول ، پزشک تعدادی تغییر در رژیم غذایی و سبک زندگی برای افزایش تعداد اسپرم شما توصیه می کند. با این حال ، اگر شرایطی باعث جلوگیری از تولید اسپرم شما شود ، ممکن است این مراحل نیز جواب ندهند. در صورت عدم موفقیت ، می توانید برخی مراحل پزشکی را امتحان کنید تا به رفع مشکل کمک کند.

یک رژیم غذایی متعادل را دنبال کنید:

غذاهایی را که مانع تولید اسپرم می شوند را قطع کنید تا بهترین نتیجه را داشته باشید. یک رژیم غذایی سالم و متعادل را دنبال کنید. یک رژیم متعادل تمام مواد مغذی مورد نیاز بدن را تأمین می کند. برای تولید اسپرم ، مقدار زیادی محصول تازه ، گوشت بدون چربی ، غلات کامل و چربی های سالم را در رژیم غذایی خود بگنجانید. این مواد مغذی می توانند اسپرم شما را قوی و سالم نگه دارند. رژیم های غذایی سالم همچنین به شما در حفظ وزن بدن کمک می کنند که می تواند از کیفیت اسپرم نیز پشتیبانی کند.

هر روز میوه و سبزیجات مصرف کنید:

میوه جات و سبزیجات حاوی ویتامین ها و آنتی اکسیدان ها هستند که می توانند اسپرم شما را از آسیب محافظت کنند. مردانی که رژیم غذایی شامل میوه جات و سبزیجات دارند  تعداد اسپرم بیشتری دارند. مطالعات نشان داده اند که سبزیجات سبز برگ مانند اسفناج ، کلم پیچ و کلم بروکلی برای تولید اسپرم با کیفیت مفید هستند. پروتئین خود را از منابع گیاهی دریافت کنید.

چگونه می توان تعداد اسپرم را افزایش داد: آیا درمان های طبیعی می توانند کمک کنند؟

اسپرم در ساختارش دارای پروتئین های مهمی است ، بنابراین شما باید پروتئین ها را در رژیم غذایی خود بگنجانید تا از تولید اسپرم پشتیبانی کند. مطالعات نشان می دهد که منابع پروتئین بدون چربی ، به ویژه ماهی و لبنیات کم چربی ،  با تولید اسپرم سالم ارتباط دارند. پروتئین بدن خود را از ماهی ، مرغ ، آجیل ، لوبیا و لبنیات دریافت کنید تا از تولید اسپرم بیشتر حمایت کنید.

ادامه مطلب
الیگوآستنوتراتوزواسپرمیا و ناباروری مردان

غذاهای چرب و فرآوری شده را قطع کنید. اگرچه گوشت های قرمز و فرآوری شده حاوی پروتئین هستند ، اما برای سلامت اسپرم مفید نیستند. رژیم های غذایی حاوی گوشت های فرآوری شده منجر به کاهش تعداد اسپرم می شوند. اگر در خانه آشپزی می کنید ، سعی کنید از روش های پخت و پز سالم مانند پخت ، بو دادن یا جوشاندن استفاده کنید تا از سرخ شدن غذا خودداری کنید.

مصرف محصولات سویا را محدود کنید. برخی مطالعات نشان می دهد رژیم های غذایی حاوی سویا می توانند تولید اسپرم را کاهش دهند. سعی کنید میزان مصرف سویا و محصولات پایه سویا را کاهش دهید تا بر تعداد اسپرم شما تأثیر نگذارد.

چگونه می توان تعداد اسپرم را افزایش داد: آیا درمان های طبیعی می توانند کمک کنند؟

درست مثل رژیم شما ، حتی یک تغییر در سبک زندگی می تواند تولید اسپرم شما را تقویت کند. بیشتر از این ، تعدادی از مراحل وجود دارد که می توانید برای محافظت از اندام های تولید مثل و  عملکرد آنها انجام دهید. مراحل زیر می تواند از تولید کم اسپرم جلوگیری کند و می تواند تعداد اسپرم شما را افزایش دهد.

وزن بدن متعادل داشته باشید:

اضافه وزن می تواند فشار و گرمای بیشتری به بیضه شما وارد کند و از تولید اسپرم جلوگیری کند. اگر اضافه وزن دارید ، با پزشک خود صحبت کنید تا وزن ایده آل خود را پیدا کنید. سپس برای رسیدن و حفظ آن وزن ، یک برنامه غذایی و ورزشی طراحی کنید.

چگونه می توان تعداد اسپرم را افزایش داد: آیا درمان های طبیعی می توانند کمک کنند؟

سعی کنید بیضه های خود را خنک نگه دارید:

گرما در اطراف بیضه ها یکی از دلایل اصلی کاهش تعداد اسپرم است زیرا دمای بالا باعث از بین رفتن اسپرم می شود. موارد زیر را انجام ندهید  تا از گرم شدن بیضه ها و آسیب رساندن به اسپرم جلوگیری کنید. لپ تاپ یا سایر وسایل الکترونیکی را روی پاهای خود قرار ندهید.زیرا گرما تولید می کنند ومی توانند به اسپرم شما آسیب برساند.

ادامه مطلب
مورفولوژی (شکل) طبیعی اسپرم

از وان های گرم استفاده نکنید. زیرا دمای بیضه های شما را بسیار بالا می برند. اگر در حال ورزش یا کار فیزیکی هستید ، سعی کنید کمی استراحت کنید تا بدن شما خنک شود.

گرما و کاهش تعداد اسپرم

برای افزایش تعداد اسپرم به طور منظم ورزش کنید:

ورزش متوسط در مجموع 150 دقیقه در هر هفته به تحریک تولید اسپرم و حفظ کیفیت آن  کمک می کند. سعی کنید هر روز حداقل 30 دقیقه ورزش کنید تا از تولید اسپرم های باکیفیت  حمایت کنید. لازم نیست ورزش های سنگین انجام دهید.

حتی یک پیاده روی روزانه برای سلامتی مفید است. توجه داشته باشید که ورزش بیش از حد ممکن است به دلیل افزایش گرما باعث کاهش تعداد اسپرم شود. اگر به طور منظم ورزش های شدید انجام می دهید ، مدتی را در طول تمرینات اختصاص دهید تا بدن شما خنک شود.

افزایش تعداد اسپرم

برای متعادل نگه داشتن هورمون ها استرس را کاهش دهید:

استرس زیاد می تواند هورمون های بدن شما را از تعادل خارج کند ، که این امر در تولید اسپرم اختلال ایجاد می کند. اگر به طور مرتب احساس استرس می کنید، برای رفع این استرس گام بردارید تا تولید اسپرم خود را بالا نگه دارید.

  • تمرینات آرامش مانند مراقبه ، تنفس عمیق و یوگا می تواند کمک بزرگی باشد. سعی کنید هر روز 10-20 دقیقه وقت صرف انجام یکی از این فعالیت ها کنید تا به آرامش خود کمک کنید.
  • فعالیت ها و سرگرمی های لذت بخش نیز روش خوبی برای کاهش استرس شماست. سعی کنید هر روز چند دقیقه برای چیزهایی که دوست دارید پیدا کنید.

سیگار کشیدن (تاثیر سیگار کشیدن بر پارامترهای اسپرم)، نوشیدن و استفاده از مواد مخدر را ترک کنید. سیگار کشیدن و استفاده از مواد مخدر ، به ویژه ماری جوانا و کوکائین ، مواد شیمیایی زیادی را وارد بدن می کند که می تواند تولید اسپرم را مهار کند.

ادامه مطلب
ناباروری در مردان

اگر هرکدام از این عادت ها را دارید ، در اسرع وقت این کار را ترک کنید تا به اسپرم آسیب نرساند. اگر سیگار نمی کشید یا مواد مخدر استفاده نمی کنید ، پس اصلاً شروع نکنید. 

  • اگر در حین بارداری سیگار را ترک نکردید ، باید قبل از تولد فرزندتان آن را ترک کنید. سیگار کشیدن در اطراف کودکان می تواند منجر به مشکلات سلامتی بی شماری شود.
  • همچنین به طور کلی از نوشیدن زیاد الکل پرهیز کنید.
  • استروئیدهای آنابولیک به اسپرم آسیب می رسانند. آن ها همچنین خطرناک و غیرقانونی هستند ، بنابراین از این داروها نیز استفاده نکنید.
افزایش تعداد اسپرم

سعی کنید از قرار گرفتن در معرض مواد شیمیایی و سموم دفع آفات خودداری کنید:

برخی از مواد شیمیایی و سمی مانند سرب یا سموم دفع آفات می توانند در تولید اسپرم اختلال ایجاد کنند. با رعایت مراحل ایمنی و کار در مناطق دارای تهویه مناسب ، تمام تلاش خود را برای محافظت از خود در برابر مواد شیمیایی و سموم انجام دهید و باعث افزایش تعداد اسپرم شوید

قرص های مکمل برای تقویست سیستم ایمنی بدن

مقالات مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سبد خرید فروشگاه

دستگاه آزمایش اسپرم در خانه اسپو

دیگه نیاز نیست بری آزمایشگاه توی خونه با خیال راحت انجام بده