تمرینات کگل چیست؟و چه نقشی در سلامت جنسی مردان میتواند داشته باشد؟

فهرست

تمرینات کگل چیست؟                                                                                                            

تمرینات کگل یا تمرینات عضلات کف لگن شامل انقباضات مکرر و شل کردن عضلات تشکیل دهنده بخشی از لگن، برای تقویت کف لگن می باشد.

تمرینات کگل جز تمریناتی است که انجام آنها در خانه به راحتی انجام می گیرد این تمرینات به افراد کمک می کندکه زندگی سالم تری داشته باشند.

با استفاده از تمرینات روزانه کگل می توان زود انزالی،درمان نعوظ ،پروستات و… را درمان کرد. همچنین تمرینات کگل یکی از تمریناتی است که به افزایش لذت جنسی کمک می کند چون عضلات کف لگن را در گیر می کند.

تمرینات کگل
تمرینات کگل برای مردان

عضلات کف لگن در مردان چیست؟                                                                                             

این عضلات نقش مهمی در رابطه ی جنسی دارند. زیرا از لگن و اندام های جنسی پشتیبانی می کند. تقویت این عضلات باعث می شود که لذت جنسی افزایش پیدا کند.

از وظایف عضلات کف لگن این است که هنگام ارگاسم (اوج لذت جنسی) این عضلات کف لگن هستند که به طور ریتمیک منقبض می شوند.همچنین به عنوان تکیه گاه اندام های راست روده،مهبل،پروستات و…را احاطه کرده اند.                                                                      .

دلایل ضعیف شدن عضلات کف لگن در مردان چیست؟                                                                       

از جمله عواملی که باعث ضعیف شدن این عضلات می شود شامل

  • جراحی غده های پروستات
  • یبوست مزمن
  • بلند کردن اشیا
  • سرفه های مزمن
  • چاقی واضافه وزن
  • افزایش سن وبی تحرکی
  • فقدان تناسب اندام عمومی
ادامه مطلب
اختلال نعوظ در مردان

فواید تقویت عضلات کف لگن                                                                                                   

از فواید تقویت این عضلات می توان به ارگاسم قوی تر ولذت بخش تر اشاره کرد.همچنین تقویت این عضلات یکی از اصلی ترین راه های درمان انزال زود رس در مردان می باشد.

علاوه بر آن، کمک به درمان اختلال نعوظ در مردان،کمک وجلوگیری به درمان پرولاپس مهبل وبهبود جریان خون نواحی تناسلی وافزایش لذت جنسی از دیگر منافع تقویت این عضلات است.                  .

جهت انجام تمرینات کگل چه نکاتی را باید در نظر گرفت؟                                                                

اولین قدم برای انجام تمرینات کگل این است که مثانه خالی باشد. چرا که در صورت پر بودن مثانه،ادرار به کلیه ها باز می گردد و باعث ایجاد عفونت می گردد.

نباید به عضلات باسن فشار اضافی وارد شود، چون موجب تشدید بیماری می شود.در حین اجرای تمرینات از تکنیک های تنفسی باید استفاده کرد.تمرینات کگل را در حالت ایستاده هم میتوان انجام داد.

مزایای تمرینات کگل                                                                                                              

این تمرینات بسیار اسان و ساده بوده و برای انجام آنها نیاز به پرداخت هزینه نیست واز همه مهم تر این است که دیگران متوجه نمی شوند و  میتوان آن را در هر مکان وحالت انجام داد. همچنین این تمرینات باعث افزایش اعتماد به نفس می شود.                                                                                                                 .

تمرینات کگل

اثر بخشی تمرینات کگل                                                                                                             

این تمرینات حداقل باید 15هفته به طور منظم انجام شود تا بتوان تغییرات را احساس کردهمچنین بعد از تقویت عضلات کف لگن تمرینات نباید قطع شود وآن ها را به طور مداوم باید ادامه داد.

درمان زود انزالی با تمرینات کگل                                                                                                

زود انزالی یکی از شایع ترین مشکلات جنسی است که در مردان دیده می شود.

ادامه مطلب
خلق پایین در مردان نابارور ناشی از چه عواملی می تواند باشد؟

افراد که دچار زود انزالی هستند برای درمان آنها راه های مختلفی را در پیش می گیرند.

تمرینات کگل یکی از موثرترین راه هایی است که به کنترل بهتر عضلات زیر مثانه کمکمی کند. این تمرینات، ماهیچه ی شرمگاهی دنبالچه ای (عضلات بالا برنده ی پروستات) را تقویت می کند.

ضعیف بودن عضلات کف لگن می تواند مانع از به تاخیر انداختن انزال توسط فرد شود که تمرینات کگل به تقویت این عضلات کمک می کند.

تمرینات کگل برای اختلال نعوظ مردان                                                                                           

اختلال نعوظ هم از جمله مشکلات جسمی و روانی است که عملکرد جنسی مردان را تحت تاثیر قرار می دهد. برای درمان این مشکل نیز راه های مختلفی وجود دارد.

در ابتدا شاید مردان از مطرح کردن مشکل خود و درمان آن خجالت بکشند. که این خجالت باعث می شود انها از ادامه درمان خودداری کنند. اما همان گونه که قبلا

هم گفته شد، تمرینات کگل را بدون اینکه کسی متوجه موضوع شود می توان در هر شرایط و مکانی انجام داد.

سخن آخر                                                                                                                            

مشکلات و مسایل مربوط به اختلالات جنسی از جمله مواردی است که مردان دچار آن می شوند و شاید از مطرح کردن مشکل خود شرم داشته باشند ویا در صدد انکار ان برایند.

به همین دلیل درمان خود را شروع نمی کنند.اما قدم اول برای شروع درمان این است که بتوانند مشکل خود رابا پزشک و متخصصین در میان بگذارند. که اگر مشکلشان جسمی و فیزیولوژیکی باشد توسط پزشکان مربوطه واگر روانی باشد توسط روانشناسان وروان پزشکان تشخیص داده شود.

تمرینات کگل جز تمریناتی است که در درمان مشکلات جنسی مردان از ان استفاده می کنند. این تمرینات در عین حال که ساده و آسان هستند ولی بهتر است که با تشخیص پزشکان یا سکس تراپیست ها و روان شناسانی که در این حیطه فعالیت می کنند انجام گیرد.

ادامه مطلب
زود انزالی و درمان آن

این تمرینات علاوه بر اینکه عضلات کف لگن را تقویت می کنند باعث افزایش اعتماد به نفس می شود.همچنین چون این تمرینات همراه با تمرینات هوازی وتنفسی صورت می گیرد باعث آسودگی وآرامش ذهنی و جسمی افراد می گردد.

قرص های تقویت باروری

مقالات مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سبد خرید فروشگاه

دستگاه آزمایش اسپرم در خانه اسپو

دیگه نیاز نیست بری آزمایشگاه توی خونه با خیال راحت انجام بده