مشکلات و مسائل عاطفی در زندگی مشترک و زناشویی مردان نابارور

مشکلات و مسائل عاطفی در زندگی زناشویی

یکی از مهم‌ترین مراحل زندگی افراد که می‌توان به آن اشاره کرد مرحله­ ازدواج است. شاید عده‌ای به این فکر باشند که هدف اولیه ازدواج و تشکیل زندگی، روابط جنسی است. اما رابطه جنسی به تنهایی نمی‌تواند اصل مهمی باشد بلکه در کنار آن می‌توان به مسائل عاطفی هم اشاره کرد. صمیمیت و داشتن رابطه عاطفی در زوجین می‌تواند زمینه‌ای مثبت برای دیگر امورات زندگی زوجین باشد. اما گاهی بنا به دلایلی این صمیمیت و این روابط رفته رفته سرد شده و یا از بین می‌رود که در این مقاله می‌خواهیم در مورد اثرات از بین رفتن روابط عاطفی در زندگی زوجینی که در آن مردان دچار ناباروری هستند، بحث کنیم.

مشکلات و مسائل عاطفی

مشکل و مسئله عاطفی در مردان نابارور                                                                                    

مردان بنابر ساختار فیزیولوژیکی و روحیه خود احتمالا در پذیرش برخی مشکلاتی که برای آن‌ها به وجود می‌آیند دچار مشکل می‌شوند. یعنی پذیرفتن این که آن‌ها توانایی خود را در برخی مسائل از دست داده‌اند سخت می‌باشد. به همین دلیل دچار یک سری مشکلات در عملکرد و رفتار خود می‌شوند. مردانی که قدرت باروری آن‌ها کاهش یافته است احتمالا در خانه با همسر خود یک سری تجربیات منفی در زمینه‌های مختلف پیدا می‌کنند. مشکلات مربوط به روابط عاطفی از مهم‌ترین عوامل پیش آمده در این زمینه در بین زوجین می‌باشد که به مرور این مسئله می‌تواند پر رنگ شود و مشکلات دیگری را به وجود بیاورد.                             

اما چرا روابط عاطفی این زوجین برهم می‌خورد؟

در جواب این سوال می‌توانیم بگوییم که در بیشتر مواقع زنان در پذیرش مشکلات همسران خود راحت‌تر برخورد می‌کنند تا اینکه چنین مشکلی برای خودشان پیش بیاید. به همین خاطر امکان دارد که محبت خود را نسبت به همسران خود بیشتر هم کنند ولی اما ممکن است که همسرشان این محبت‌ها را نوعی دلسوزی و ترحم قلمداد کنند که این موضوع آن‌ها را دچار ناراحتی، زود رنجی و یا دچار عصبانیت می‌کند. این مسئله باعث می‌شود روابط آن‌ها دچار تنش شود و به مرور زمان در رابطه جنسی هم دچار مشکل شوند و پس از مدتی کلا رابطه جنسی آن‌ها قطع گردد و یا در مواقعی هم دیده می‌شود که همسران این مردان از اینکه نمی‌تواند باردار شوند و فرزندی داشته باشند ممکن است از همسر و زندگی مشترکشان دلسرد شوند و عشق و محبت خود نسبت به همسرشان را از دست بدهند.

ادامه مطلب
خلق پایین در مردان نابارور ناشی از چه عواملی می تواند باشد؟

طبق تحقیقات، پذیرش از بین رفتن مسئله عاطفی برای مردان سختتر است چون آن‌ها روی شریک زندگی خود به عنوان اصلی‌ترین منبع حمایتی عاطفی حساب می‌کنند که شاید همین مسئله است که باعث می‌شود مردان بیشتر تجربیات منفی را در اثر مشکل پیش آمده برای خود تجربه کنند. از پیامدهای منفی که در پی برهم خوردن روابط عاطفی در زندگی زناشویی مردان نابارور ایجاد می‌شود می‌توان به این موضوع اشاره کرد که مردان ناباروری که رابطه عاطفی شان برهم خورده و رابطه جنسی هم ندارند ممکن است که دچار سرکوب نیازهای جنسی و عاطفی شوند و سرکوبی نیازها باعث می‌شود که یک سری تعارضاتی در زندگی آن‌ها پیش آید و اگر این تعارضات در معرض  بی‌اعتنایی آن‌ها واقع شود و به آن‌ها توجه خاصی نکنند با گذشت زمان و یا در دوره میانسالی و سالمندی یک سری مشکلات جدی را برای آن‌ها به وجود می‌آورد.

همچنین مشکلات کمبود عاطفی در کاهش اعتماد به نفس، بروز عصبانیت و دیگر عوامل روانشناختی می‌تواند تاثیر داشته باشد از دیگر پیامدهای برهم خوردن رابطه عاطفی این است که طلاق عاطفی در بین زوجین اتفاق بیفتد. در زندگی مردانی که ناباروری را تجربه می‌کنند ممکن است روان و رفتار آن‌ها را تحت تاثیر قرار گیرد و آن‌ها را دچار مسائلی کند که باعث برهم خوردن تعادل زندگیشان شود. همان طور که قبلا اشاره شد در اثر تفکرات و رفتارهایی که مردان در پی مشکل شان از خود بروز می‌دهند آن‌ها را دچار برهم خوردن روابط عاطفی با همسرشان می‌کند که اگر این موضوع جدی گرفته نشود طلاق عاطفی پیش می‌آید. تبعات و اثرات منفی طلاق عاطفی از طلاقی که به طور قانونی و با ابطال سند ازدواج انجام می‌گیرد زیاد است.

مشکلات و مسائل عاطفی در زندگی مشترک و زناشویی مردان نابارور

طلاق عاطفی چیست؟ 

طلاق عاطفی به سرد شدن روابط عاطفی بین زوجین گفته می‌شود که بعد از مدتی به عادت تبدیل می‌شود. در طلاق عاطفی با این که زوجین زیر یک سقف با هم زندگی می‌کنند اما پیوند زناشویی و عاطفی آن‌ها از بین رفته و به مسائل و مشکلات هم توجه نمی‌کنند. طلاق عاطفی بیشتر در زوجینی اتفاق می‌افتد که بنا به دلایل فرهنگی ویا خانوادگی نمی‌توانند طلاق بگیرند و مجبور هستند که باهم در یک خانه زندگی کنند. وقتی طلاق عاطفی اتفاق می‌افتد در زندگی مشترک آن‌ها صمیمیت و علاقه جنسی از بین می‌رود و فقط تعهد باقی می‌ماند.

ادامه مطلب
سبک زندگی مردان و عوامل تاثیر گذار آن در بهداشت باروری مردان

نتیجه گیری  

در هر دوره‌ای از زندگی افراد اتفاق‌هایی می‌افتد که زندگی آن‌ها را تحت تاثیر قرار می‌دهد و یا مسیر زندگی آن‌ها را تغییر می‌دهد. ازدواج کردن هم جز آن دسته از عواملی است که باعث می‌شود فرد در آن تجربیات جدیدی را بدست می‌آورد. در زندگی مشترک همان قدر که به مسائل جنسی و رابطه جنسی توجه می‌شود باید به مسئله عاطفی هم توجه شود. مشکلات عاطفی و برهم خوردن روابط عاطفی در زندگی مشترک باعث ایجاد مشکلات دیگری هم می‌شود.

آن دسته از مردان ناباروری که با همسرشان دچار مشکلات عاطفی می‌شوند یک سری مسائل منفی را هم تجربه می‌کنند که منجر به طلاق عاطفی می‌شوند. اما اگر به این مشکلات توجه نشود تقویت می‌شوند و عوارض جبران ناپذیری به جای می‌گذارند. اما چگونه می‌توانیم این مشکلات را حل کنیم؟ وقتی زوجین احساس می‌کنند که روابطشان مثل سابق نمی‌باشد و همدیگر را درک نمی‌کنند و مشکلات طرف مقابل را برسرشان می‌کوبند، می‌توانند با تغییر دادن سبک زندگی و ایجاد فرصت مناسب برای کنار آمدن و پذیرش مشکلشان و همچنین استفاده از برنامه‌ها و راهبردهایی که در مهارت‌های زندگی توسط مشاوران مربوطه به آن‌ها ارائه می‌شود در پی حل این معضلات و مشکلاتشان برآیند.

برای کسب اطلاعات بیشتر می‌توانید با مشاوران ما در صفحه اینستاگرام اسپو ارتباط برقرار کنید.

قرص های تقویت باروری

مقالات مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سبد خرید فروشگاه

دستگاه آزمایش اسپرم در خانه اسپو

دیگه نیاز نیست بری آزمایشگاه توی خونه با خیال راحت انجام بده