کژکاری های جنسی در مردان نابارور و راه های چگونگی مقابله با آن

کژکاری های جنسی در مردان نابارور                                                                                             

ناباروری در مردان منجر به یک سری اختلالات و مشکلاتی در مردان می شود.اختلالات جنسی از جمله مواردی است که مردان می توانند آن را تجربه کنند. یکی از اختلالات جنسی که می توان به آن اشاره کرد کژکاری های جنسی در مردان است.در اغلب موارد کارکردهای بدن به نرمی و به طور طبیعی به محرک های جنسی واکنش نشان می دهد.اما گاهی اندام های جنسی از پاسخ به یک محرک جنسی باز می مانند . هر نوع اختلال کارکرد در دستگاه پاسخ‌دهی جنسی انسان، کژکاری جنسی خوانده می‌شود، زیرا واکنش طبیعی که مورد انتظار باشد را نشاننمی دهند.کژکاری جنسی در مردان ممکن است در اثر استرس شدید هم به وجود بیاید.

کژکاری جنسی عبارتند از: میل جنسی بازداری شده، بازداری انزالی، کژکاری نعوظی وانزال زود رس

میل جنسی بازداری شده: ممکن است مردان در راستای مسئله ی ناباروری خود دچار فقدان میل جنسی شوند و کم و بیش به رابطه جنسی تن دهند. مردانی که مبتلا به میل جنسی بازداری شده ­اند، می توانندبرای شریک جنسی خود که نیازمند رابطه جنسی منظم هستند، عذاب آور باشند و آن ها را دچار یک سری مشکلات زناشویی کنند.

بازداری انزالی: در بازداری انزالی، مرد توانایی برانگیختگی جنسی را دارند و می تواند از نعوظ کافی برخوردارباشد اما نمی تواند به اوج لذت برسد از این جهت رابطه جنسی برای آن ها با ناکامی همراه است .

ادامه مطلب
تاثیر ناباروری در اعتماد به نفس مردان

کژکاری نعوظی: هنگامی که مرد در نعوظ ناتوان باشد و یا نتواند آن را برای اتمام عمل جنسی حفظ کند به کژکاری نعوظی دچار می گردد. مردان ناباروری که در اثر استرس یا هر مسئله ای دیگر توان جنسی خود را ازدست داده اند می توانند کژکاری نعوظی را تجربه کنند.

انزال زود رس: انزال زود رس عارضه ای است که مردان قادر به کنترل ارادی بر روی بازتاب انزال خود نیستند.یعنی با برانگیختگی جنسی، آن ها به ارگاسم می رسند .انزال زود رس از دیگر اختلالات جنسی است که ممکن است در پس هر مشکل و مسئله ای پیش آید .

کژکاری های جنسی

علل کژکاری جنسی درمردان چه می تواند باشد؟                                                                              

در کل دو عامل فیزیکی وهیجانی می تواند منجر به کژکاری جنسی شود. اما کژکاری جنسی را به شش گروه تقسیم بندی کرده اند:

1-بی توجهی و نا آگاهی و نداشتن دانش کافی درباره ی کالبد شناسی جنسی.

پاسخ ویا فنون عشقبازی ممکن است که دغدغه و مشکل زوجین باشد. مردانی که ناباروری دارند، ممکن است میل جنسی آن ها کاهش یابد ویا انگیزه ی کافی برای برقراری رابطه جنسی نداشته باشند. از این سو ممکن است که آن ها وقت زیادی برای تحریک وعشق بازی اختصاصندهند که این امر باعث ایجاد مشکل می شود.

2-شرایط، موقعیت و محیط

ممکن است که مانع از رسیدن زوجین به کارکرد جنسی رضایت بخش شوند. یعنی زوجین با توجه به شرایط روحی وروانی و جسمی خودرابطه ی جنسی خود را پیش می برند حال اگر مشکل و یا دغدغه ای وجود داشته باشد ممکن است آن دو در برقراری رابطه با مشکل مواجه شوند.

ادامه مطلب
حساسیت در روابط متقابل چیست؟ و چه نقشی در عملکرد جنسی دارد؟

3-تحریک ناکافی

همچنین تحریک ناکافی واستفاده از روش های نامناسب یا ناکافی بودن زمان قبل از برقراری رابطه ی جنسی در زوجین می تواند منجر به شکست در این مورد باشد

4-وقف های روانشناختی

وقف های روانشناختی که شامل نگرش منفی به فعالیت جنسی می باشد. همچنین اضطراب واسترس جز وقفه های روان شناختی است. احساس گناه و شرم هم از جمله مواردی است که می تواند در این مسئله دخیل باشد. مردان نابارور شاید از اینکه توانایی بارور کردن همسر خود را ندارند شرمگین می شوند ویا احساس گناه می کنند.

5-وجود احساسات منفی زوجین نسبت به همدیگر

در رابطه ی جنسی می تواند منجر به کژکاری جنسی شود.در رابطه ی جنسی هر چقدر صمیمیت بیشتر باشد و حال و هیجان زوجین با کیفیت تر باشد رابطه جنسی سالم تری به عمل می آید. در ارتباط با رابطه جنسی زوجین که مرد دچار ناباروری است ممکن است این احساس منفی در همسر یا خود فرد به وجود بیاید و باعث شود که دچار ناکارآیی جنسی شوند.

6-ناهنجاری ومشکلات فیزیکی

وجود بیماری وجراحی و استفاده از دارو نیز می تواند موجب بروز مشکلات جنسی شود. مردانی که قدرت باروری آن ها به هر دلیلی کاهش یافته است ممکن استدر صدد مصرف دارو برآیند ویا عمل جراحی انجام دهند که این مسائل می تواند در ایجاد این مشکل دخیل باشند . همچنین فقدان میل جنسی در اثر تغییرات هورمونی همانند تغییرات هورمون تستوسترون می تواند باعثاز بین رفتن میل جنسی شود وعملکرد جنسی را دچار مشکل کند .

چگونه می توانیم کژکاریهای جنسی را درمان کنیم؟                                                                           

برای درمان کژکاری های جنسی می توان از روان درمانی،رفتار درمانی شناختی،سکس تراپی،زوج درمانیودارو درمانی استفاده کرد.که هر کدام از روش های درمانی تکنیک های خاص خود را داردکه با توجه به نوع مشکل ومسئله می توان از آن ها بهره برد .

ادامه مطلب
باروری در مردان و پسران نابالغ سرطانی
نتیجه گیری                                                                                                                        

ناباروری در زوجین از جمله مسائلی است که می تواند زندگی آن ها را دچار تنش کند و باعث به وجود آمدن یک سری از مشکلات دیگر زیستی وفیزیولوژیکی و یا عوامل روانشناختی باشد. ولی شاید  اساسی ترین مشکلی که پدید می آید نقص در کارایی جنسی است.یعنی آنطور که باید زوجین نتوانند رابطه ی جنسی خود را کنترل کنند و کارکرد بدن به طور طبیعی به مسائل جنسی پاسخ ندهد که این مسئله با عنوان کژکاری جنسی نامیده می شود .که عبارت است از  میل جنسی بازدارنده شده، بازداری انزالی، کژکاری نعوظی و انزال زود رس. کژکاری جنسی ممکن است برای هر کسی پیش بیاید ولی اینکه چگونه با آن مقابله شود بستگی به خود فرد دارد.استفاده از راهکارها و مشاوره سلامت جنسی و بهره بردن از تکنیک های درمانی در بهبود کیفیت رابطه ی جنسی می توان مفید باشد.

انواع اسپری تاخیری

مقالات مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سبد خرید فروشگاه

دستگاه آزمایش اسپرم در خانه اسپو

دیگه نیاز نیست بری آزمایشگاه توی خونه با خیال راحت انجام بده