بیش فعالی جنسی چگونه عملکرد جنسی مردان را تحت تاثیر قرار می دهد؟

بیش فعالی جنسی چیست؟                                                                                                     

بیش فعالی جنسی یکی از مشکلات جنسی است که در مردان بیشتر از زنان مشاهده می شود. در این نوع بیماری فرد تقریبا کنترلی بر رفتار جنسی خودشان ندارند. در بیش فعالی جنسی ، نیاز جنسی اغلب سیری ناپذیر ، مداوم وپایدار است و خود ارضایی یک حالت اجبار در این افراد دارد.

بیماران مبتلا به اختلال بیش فعالی جنسی روزی20-15بار رابطه ی جنسی باعث ارضای جنسی آنها نمی شود.

چه عواملی باعث به وجود آمدن بیش فعالی جنسی می شود؟                                                            

برای این که افراد دچار بیش فعالی جنسی شوند دو عامل روانی و جسمانی در این امر دخالت داشته اند. عوامل روانی مانند ارضای روانی علیرغم ارضای جسمانی، افسردگی وسواسی جنسی، خود ارضایی بیش ازحد عوامل و همچنین عوامل جسمانی اختلالات هورمونی، اشکال در عملکرد غدد جنسی و برخی بیماریهای نظیر:پارکینسون، ام اس و اعتیاد به مواد مخدر  و ……

مواد بیوشیمیایی مغز و بیش فعالی جنسی                                                                                    

مواد بیوشیمیایی خلق و رفتارهای جنسی را کنترل می کنند. در حقیقت عدم تعادل در مواد بیوشیمایی مغز باعث اختلال در عملکرد جنسی و بیش فعالی جنسی میگردد.سروتونین، دوپامین و نوروآدرنالین از جمله رابط های عصبی هستند که در مغز وجود دارند.  این رابط ها  وظیفه ی برقراری تعادل در عملکرد جنسی را بر عهده دارند.

ادامه مطلب
روش تن آرامی جاکوبسنی و تاثیر آن در زندگی مردان نابارور

بیش فعالی جنسی چگونه عملکرد جنسی مردان را تحت تاثیر قرار می دهد؟

کسانی که دچار بیش فعالی جنسی هستند چه رفتارهایی را تجربه می کنند؟                                           

همان طور که گفته شد این اختلال بیشتر در مردان مشاهده می شود. کسانی که دچار این بیماری هستند در کنترل رفتارهای جنسی شان و در ایجاد و حفظ روابط سالم و پایدار دچار مشکل می شوند. همچنین کسانی که تنهایی را تجربه می کنند و افسردگی و اضطراب دارند از رفتارهای جنسی بیشتر استفاده می کنند. این رفتارها ی جنسی می تواند افراد را به عفونت های جنسی، به هم خوردن رابطه ی زناشویی، ایجاد مشکل در محل کار و…. مبتلا کند.

بیش فعالی جنسی

                                 .

بیش فعالی جنسی چگونه باروری را تحت تاثیر قرار می دهد؟                                                             

همان گونه که گفته شد جز اختلالات جنسی است که تحت تاثیر عوامل روانی و جسمانی قرار می گیرد. تجربه ی هر گونه مسائل روانی و جسمانی می تواند روی عملکرد بدنی و هورمونی اثر گذارد و باروری افراد را کاهش دهد.

افرادی که بیش فعالی جنسی دارند گاهی روابط متعددی را تجربه می کنند و اگر نتوانند رابطه ی جنسی مکرری برقرار کند آن ها دچار اضطراب و پرخاشگری می شوند که هر دو عامل می تواند در باروری این افراد تاثیر گذار باشد.

همچنین به حالت جبر دست به خود ارضایی های مداوم می زنند که خود ارضایی علاوه بر اینکه آسیب هایی به زندگی و جسم و روان فرد می زند یکی از دلایل ناباروری در مردان می تواند باشد.

راه های مقابله و درمان بیش فعالی جنسی چیست؟                                                                             

بیش فعالی جنسی از جمله بیماری ها و اختلالاتی است که اگر به موقع درمان نشودباعث آسیب رسیدن به خود فرد، اطرافیان و یا جامعه خواهد بود.

ادامه مطلب
چرا مردان نابارور دچار افسردگی می شوند؟

پس با بروز اولین علائم و در مراحل اولیه باید آن را جدی گرفت و به درمان آن پرداخت.روان درمانی، رفتار درمانی، هیپنوتراپی و دارو درمانی از جمله داده هایی است که می توان برای مقابله با این نوع بیماری برای افراد مبتلا به کار برد.

بیش فعالی جنسی جز مواردی است که همه گیر شناسی آن شاید پایین باشد ولی آسیب هایی که به فرد و جامعه و اطرافیان وارد می شود مخرب تر است. چون افراد مبتلا اگر نتوانند نیاز جنسی خود را به صورت محدود با شریک جنسی خود برطرف کنند، احتمالا به روابط فرا زناشویی روی می آورد و روابط متعددی را پیش رو می گیرند که به احتمال زیاد برای رفع نیاز جنسی خود به دیگران نیز آسیب برسانند.

نکته پایانی

یکی از مسائلی که باعث برهم خوردن روابط زناشویی می شود و باروری آن ها را تحت تاثیر قرار می دهد اختلالات روانی می باشد که عملکرد و اختلالات جنسی از موارد بارز در این راستا می تواند باشد. بیش فعالی جنسی از جمله اختلالاتی است که بیشتر در مردان رخ می دهد و روابط زناشویی را مورد هدف قرار می دهد.

در این نوع اختلال فرد تمایل شدید به برقراری رابطه ی جنسی متعدد و طولانی دارد طوری که روزی 20-15 باربرقراری رابطه نمی تواند آن ها را ارضا کند به همین علت آن ها برای ارضای نیاز جنسی خود ممکن است دست به خود ارضایی های مکرر بزنند و یا به روابط فرا زناشویی روی آورند که بدین ترتیب باعث می شود فرد در محیط کارجامعه و خانواده و… آسیب ببیند.

ادامه مطلب
حساسیت در روابط متقابل چیست؟ و چه نقشی در عملکرد جنسی دارد؟

عواملی که باعث می شود فرد دچار چنین اختلالی شود دو عامل جسمانی وروانی است که هر کدام تحت تاثیر چندین عامل دیگر هستند که این عوامل راحت تر می توانند قدرت بارور فرد را تحت تاثیرقرار دهد. بیش فعالی جنسی اگر زودتر شناسایی شود و با بروز اولین پیش آگهی ها مورد توجه واقع شود ومداخله ی درمانی صورت بگیرد می توان آن را کنترل کرد. روان درمانی، دارو درمانی و… از جمله موارد درمانی می تواند  باشد که برای بیش فعالی جنسی میتوان از آنها استفاده کرد.

قرص های تقویت باروری

مقالات مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سبد خرید فروشگاه

دستگاه آزمایش اسپرم در خانه اسپو

دیگه نیاز نیست بری آزمایشگاه توی خونه با خیال راحت انجام بده