آیا تماشای تلویزیون بر باروری مردان تأثیر دارد؟

مردم علاقه­ ی زیادی به تماشا کردن تلویزیون دارند و به طور متوسط زمان زیادی را در ساعات بیداری جلوی تلویزیون سپری می­کنند. طبق گزارشات در سال 2020، بزرگسالان آمریکایی بیش از چهار ساعت در روز را صرف تماشای تلویزیون می‌کنند .

در حال حاضر به نظر می رسد برای هر موضوعی یک برنامه تلویزیونی هیجان انگیز وجود دارد. علاوه بر این، کتابخانه‌هایی از برنامه‌های تلویزیونی قدیمی‌تر وجود دارد که افراد می‌توانند در هر زمان به آنها دسترسی داشته باشند. به طور خلاصه، برای افراد سخت نیست که برنامه ای برای تماشای تلویزیون پیدا کنند و ساعت ها را صرف تماشای تلویزیون کنند.

تماشای تلویزیون بر باروری مردان چه ارتباطی  دارد؟

مطالعه ای که توسط دانشکده بهداشت عمومی هاروارد انجام شد، نشان داد که مردانی که بیش از 20 ساعت در هفته تلویزیون تماشا می کنند، نسبت به مردانی که تقریباً تلویزیون تماشا نمی کنند، تعداد اسپرم کمتری دارند. مردانی که 15 ساعت یا بیشتر در هفته با سرعت متوسط تا شدید ورزش می کردند، 73 درصد بیشتر از مردانی که کمتر از 5 ساعت در هفته ورزش می کردند، تعداد اسپرم بیشتری داشتند.

اگر متوسط زمان تماشای تلویزیون در کشور 4 ساعت در روز باشد، به این معنی است که افراد به طور متوسط بیش از 20 ساعت در هفته  تلویزیون تماشا می کنند. این مطالعه به این نتیجه رسید که در جمعیتی از مردان سالم، تماشای متوسط تا شدید تلویزیون به طور قابل توجهی با تعداد کل اسپرم مرتبط است. دانستن این نکته مهم است که حتی اگر تعداد کمتر اسپرم با باروری کمتر مرتبط باشد، لزوماً به این معنی نیست که مانع از بچه دار شدن فرد می شود. در صورتی که به دنبال افزایش تعداد و غلظت اسپرم هستید، سبک زندگی خود را تغییر دهید زمان تماشای تلویزیون  را کاهش دهید و فعالیت بدنی خود را افزایش دهید و از یک رژیم غذایی سالم پیروی کنید.

ادامه مطلب
حجم مایع منی

محصولات تقویت باروری مردان

مقالات مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سبد خرید فروشگاه

دستگاه آزمایش اسپرم در خانه اسپو

دیگه نیاز نیست بری آزمایشگاه توی خونه با خیال راحت انجام بده