عملکرد شغلی و اجتماعی در مردانی که ناباروری را تجربه می کنند؟

عملکرد شغلی

عملکرد شغلی و اجتماعی در مردان نابارور                                                                                                         

در جامعه و اجتماع اگر بخواهند کسی را معرفی یا ارزیابی کنند او را از عنوان شغلی ،عملکردش و توانایی اش مورد سنجش قرار می دهند. به عبارتیمی  توان گفت شغل هر فرد به او هویت می دهد. حال هر شغلی دغدغه و استرس های خاص خود را داردولی گاهی اوقات عوامل بیرونی ، محیطی و شخصی، عملکرد افراد شاغل را تحت تاثیرقرار می دهد و حتی آنها را کنترل می کند. اما سوالی که مطرح می باشد این است که آیا مردان نابارور در عملکرد شغلی و اجتماعی خود دچار مشکل می شوند؟

عملکرد

نقص در عملکرد شغلی و اجتماعی مردان نابارور                                                                               

مردان نابارور با توجه به شرایطی که برایشان پیش آمده دچار آشفتگی روحی و روانیمی شوند و یک سری عوامل محیطی و بیرونی، آن ها را تحت تاثیر قرار می دهد. اما شاید مهمترین مشکلی که برای آن ها بجز از روابط زناشویی پیش می آید این باشد ک هدر محیط کار خود دچار مشکلاتی شوند. مشکلاتی که در پی آن ممکن است آسیب های دیگری برای آن ها بوجود آورد.

عملکرد

چرا مردان این مسئله را تجربه می کنند؟                                                                                          

مردانی که در چنین شرایط و موقعیتی قرار دارند روحیه آن ها دچار ضعف می شود.ولی ممکن است آن ها این مسئله را درونی کنند و احساس خود را بروز ندهند به همین خاطر آن ها بیشتر احساس نا آرامی و عدم تمرکز را تجربه می کنند.هنگامی که در محیط کار خود قرار می گیرند، ممکن است بی حوصله شوند و عملکردشان کاهش یابد و یا ممکن است حالت دوری گزینی از دیگران پیدا کنند وکم تر تن به معاشرت دهند چون با این کار خود را از این که دیگران بخواهند در مورد مسائل و مشکلات آن ها صحبت کنند در امان نگه می دارند.

ادامه مطلب
سبک زندگی مردان و عوامل تاثیر گذار آن در بهداشت باروری مردان

همچنین مردان در پی مشکل پیش آمده برای خود بیشتر از مکانیسم های دفاعی استفاده می کنند یعنی چون نتوانسته اند با مشکل خود کنار بیایند ممکن است در محل کار با همکاران خود و یا با کسانی که به نوعی با ایشان در ارتباط هستند با عصبانیت وپرخاشگری رفتار کنند که این امر باعث شده آن ها درشغل خود دچار مشکلاتی شوند.

همچنین در اثر استرسی که آن ها در این دوران تجربه می کنند و یا ممکن است در محیط پر استرسی کار کنند، این استرس باعث ضعف و کاهش در عملکرد و بی دقتی آن ها شود. این مسئله می تواند صدمات قابل جبران یا غیر قابل جبرانی را برای آن ها پیش آورد. همان طور که قبلا اشاره شد مردان در اثر مشکل خود دچار عوامل روحی و روانی از جمله پرخاشگری و عصبانیت و افسردگی و… می شوند که این عوامل هم می توانند در این مسئله دخیل باشد و عملکرد آن ها در شغل و اجتماع را با مشکل مواجه کنند.

تاثیر شغل بر رفتار جنسی مردان                                                                                                

همان طور که مردان با مشکل ناباروری در پی بحرانی که برایشان پیش آمده و تجربیات روحی و روانی منفی که داشتند ممکن است در محل کار و شغل خود دچار مشکلاتی شوند.در مقابل آن نیز می توان مشاغلی که پر استرس هستند را در نظر گرفت در این مشاغل مردان مجبورند،اضطراب و استرس را در محل کار خود تحمل کنند و یا در معرض خطراتی قرار گیرند در این موارد ممکن است که باروری آن ها دچار مشکل شود .پس می توان اظهار داشت که رابطه ی ناباروری و نقص در عملکردشغلی واجتماعی میتواند رابطه ی دوسویه باشد .                                                .

ادامه مطلب
استرس و اضطراب در باروری مردان چه تاثیری می‌توانند داشته باشند؟

چگونه میتوان با این مسئله مقابله کرد؟                                                                                        

در جامعه ی امروزی تغییر دادن شغل و تخصص، کار راحتی نمی باشد اما کسانی که در معرض آسیب روحی ،روانی در محل شغل خود هستند باید به نوعی با این مسئله کنار بیایند و به نحوی سعی کنند که این تعارض راحل کنند.آن ها می توانند از مشاوران شغلی کمک بگیرند همچنین با توجه به شغل ومحیط شغلی که در آن قراردارند می توانند با توضیح مشکل خود برای مدتی از حجم کاری خود کم کنند ویا در محیط آرامتر و به دور از استرسی فعالیت خود را ادامه دهند.  متاسفانه بسیاری از افراد که دچار ناباروری هستند سعی در پنهان کردن این مشکل دارند ولی نمی توانند اثراتی که بر رفتار و عملکرد آن ها گذاشته را پنهان کنند. در نتیجه این مسئله می تواند منجر به این موضوع گردد که اطرافیان درک درستی از رفتار آن ها نداشته باشند که این نیز خود بستری برای مشکلات بعدی می باشد.

نتیجه گیری

شغل هر کسی می تواند معرف او در جامعه باشد و عملکرد شغلی نیز خود یکی از مواردی است که افراد با آن مورد ارزیابی قرار می گیرند اما گاهی ممکن است عواملی باعث شوند تا در شغل و محیط کاری مشکلاتی پیش آید وعملکرد را کاهش دهند.

وجود استرس ودیگر عوامل روانی میتوانند در شغل ومحیط شغلی اختلال ایجاد کنند و متقابلا مشاغل پراسترس نیز میتوانند یکسری مشکلات فیزیولوژیکی را برای افراد ایجاد کنند. حال بحث مورد نظر در مورد مردان ناباروری است که در شغل خود دچار مشکلاتی میشوند ولی اما میتوانند با یک سری برنامه ریزی ها وتغییرات سبک شغلی خود واستفاده از مشاوران شغلی از پی این مسئله برآیند .

ادامه مطلب
کرونا و ناباروری؛ تاکنون هیچ مطالعه جامعی نشان دهنده تاثیر کرونا بر ناباروری نیست

قرص های تقویت باروری

مقالات مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سبد خرید فروشگاه

دستگاه آزمایش اسپرم در خانه اسپو

دیگه نیاز نیست بری آزمایشگاه توی خونه با خیال راحت انجام بده