کووید 19 می تواند باعث کاهش هورمون تستوسترون در مردان شود!

مشخص شده است که در بیش از نیمی از بیماران مرد مبتلا به کووید 19 مورد مطالعه، میزان تستوسترون کمتر از سطح طبیعی خود است. برای اولین بار، داده های یک مطالعه با بیمارانی که به علت COVID-19 بستری شده اند، حاکی از آن است که این بیماری ممکن است سطح تستوسترون مردان را بدتر کند.

کووید 19 می تواند باعث کاهش هورمون تستوسترون در مردان شود!

با انتشار نتایج این مطالعه در مجله معتبر The Aging Male ، دانشمندان دریافتند که سطح تستوسترون مردانی که در بخش مراقبت های ویژه ( ICU) هستند به طور قابل توجهی کاهش می یابد.

کووید 19 می تواند باعث کاهش هورمون تستوسترون در مردان شود!

اگرچه قبلا گزارش شده است که به دنبال آزمایش مثبت SARS-CoV-2 ، سطح پایین تستوسترون می تواند دلیلی برای پیش آگهی ضعیف باشد، این اولین مطالعه است که نشان می دهد این خود COVID-19 است که تستوسترون را تخلیه می کند.

امید است که این پیشرفت بتواند توضیح دهد که چرا بسیاری از مطالعات نشان داده اند که پیش آگهی مردان نسبت به زنان در مورد COVID-19 بدتر است و بنابراین می توان با استفاده از درمان های مبتنی بر تستوسترون ، بهبود احتمالی در نتایج بالینی را کشف کرد.

کووید 19 می تواند باعث کاهش هورمون تستوسترون در مردان شود!

“تستوسترون با سیستم ایمنی اندام های تنفسی مرتبط است و سطح پایین تستوسترون ممکن است خطر عفونت های تنفسی را افزایش دهد. هورمون تستوسترون پایین همچنین با بستری شدن در بیمارستان مربوط به عفونت و مرگ و میر ناشی از آن در مردان در ICU مرتبط است ، بنابراین درمان تستوسترون ممکن است مزایایی فراتر از بهبود نتایج COVID-19 داشته باشد. “

هم چنین گزارش شده است که در 65 درصد مردانی که بدون علامت بودند، از دست دادن میل جنسی مشاهده شده است.

ادامه مطلب
آیا باید در طول همه گیری کووید19 به انجماد اسپرم ادامه دهیم؟

در پایان می توان توصیه کرد که در زمان تشخیص COVID-19 ، سطح تستوسترون نیز آزمایش شود. در مردان با سطح پایین هورمون های جنسی که آزمایش COVID-19 مثبت دارند، درمان تستوسترون می تواند پیش آگهی آنها را بهبود بخشد. تحقیقات بیشتری در این مورد لازم است. “

مقالات مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سبد خرید فروشگاه

دستگاه آزمایش اسپرم در خانه اسپو

دیگه نیاز نیست بری آزمایشگاه توی خونه با خیال راحت انجام بده