اثر داروی تادالافیل بر اختلال نعوظ

مقدمه

در این مقاله در ارتباط با اثر تادالافیل بر اختلال نعوظ صحبت خواهیم کرد. نعوظ یک پدیده پیچیده است که نتیجه یک تعادل ظریف و هماهنگ عصبی ؛عروقی و بافتی است. این پدیده شامل اتساع شریانی؛شل شدن عضله صاف ترابکولر و فعال شدن مکانیسم انسدادی وریدی اجسام غاری است. تعریف اختلال نعوظ؛ ناتوانی در رسیدن به نعوظ پایدار و حفظ نعوظ و رسیدن به عملکرد جنسی رضایت بخش است. شواهدی که تایید می کند که اختلال نعوظ می تواند یک تظاهر زودرس بیماری عروق کرونر و بیماری عروق محیطی باشد؛ در حال افزایش است. اختلال نعوظ را نباید تنها به عنوان یک مسئله کیفیت زندگی در نظر گرفت ؛ بلکه به عنوان یک علامت بالقوه هشدار دهنده بیماری های قلبی -عروقی است.

اثر داروی تادالافیل بر اختلال نعوظ

تعدادی از مطالعات شواهدی نشان داده اند که اصلاح شیوه زندگی و درمان دارویی عوامل خطر قلبی-عروقی ممکن است به بهبود عملکرد جنسی در مردان مبتلا به اختلال نعوظ کمک کند.یکی از داروهایی که برای اختلال نعوظ مورد استفاده قرار میگیرد ؛ تادالافیل می باشد .تادالافیل Tadalafil با نام تجاری سیالیس Cialis دارویی میباشد که باعث شل شدن عضلات و افزایش جریان به مناطق خاصی از بدن می شود . این دارو برای درمان اختلال نعوظ (ناتوانی جنسی) و نشانه های هایپرتروفی خوش خیم پروستات (پروستات بزرگ شده) استفاده می شود.

تادالافیل

مکانیسم اثر داروی تادالافیل

زمانی که یک مرد از نظر جنسی تحریک می شود ؛ ماده ای بنام نیتریک اکسید در داخل اندام تناسلی آن آزاد می گردد و نیتریک اکسید باعث تولید ماده ای بنام cGMP  می شود ؛ این ماده انقباض و انبساط عروق خونی اندام تناسلی را کنترل می کند. یک ماده دیگر بنام PDE5 در اندام تناسلی با از میان بردن cGMP  باعث بازگشتن عروق خونی به حالت عادی می شود و با کاهش تجمع خون در اندام تناسلی؛ نعوظ را از بین می برد. قرص تادالافیل با جلوگیری از نابود شدن cGMP توسط PDE5 باعث طولانی تر شدن مدت زمان نعوظ می گردد.مهار این آنزیم سبب میشود که مواد مورد نیاز جهت صاف شدن عضلات افزایش و تجمع یابند و همچنین باعث طولانی شدن استراحت ماهیچه های صاف و تقویت جریان خون میشود.در نتیجه جریان خون در اندام تناسلی بیشتر شده و نعوظ صورت می گیرد.

ادامه مطلب
کمبود آندروژن در مردان

فارماکوکینتیک تادالافیل

تادالافیل به سرعت پس از مصرف خوراکی جذب میگردد و نیم ساعت بعد از مصرف ؛اثر آن شروع می شود . این دارو در عرض دو ساعت به حداکثر غلظت پلاسمایی خود می رسدو اثر آن تا 36 ساعت باقی می ماند و توسط غذا تحت تاثیر قرار نمی گیرد ، به همین دلیل سرعت تاثیر گذاری آن بسیار بالا است.
این دارو به خوبی در بافت ها توزیع میشود .تادالافیل به میزان 94% به پروتئین های پلاسما متصل می شود . تادالافیل بطور عمده به صورت متابولیت 61% از طریق مدفوع و 36% از راه ادرار دفع میگردد.

اثر داروی تادالافیل بر اختلال نعوظ

 

دوز و نحوه مصرف داروی تادالافیل

این دارو با دوز های 10 و 20 میلی گرم در هنگام نیاز و همچنین یک دوز جایگزین 5 میلی گرمی روزانه تجویز میشود . باید با توجه به پاسخ بیمار و عوارض جانبی تنظیم شود. میزان دوز مصرفی داروی تادالافیل برای هر فردی متفاوت است .اما معمولا پزشکان آن را 10 میلی گرم و یک بار در روز ؛نیم ساعت قبل از فعالیت جنسی تجویز می کنند . قرص های تادالافیل نباید شکسته و تقسیم شود و همه قرص باید بطور کامل مصرف شود. تادالافیل را می توانید همراه غذا یا بدون مصرف غذا میل کنید. تادالافیل را در دمای اتاق و به دور از گرما و رطوبت نگهداری کنید .

اثر داروی تادالافیل بر اختلال نعوظ

عوارض جانبی تادالافیل

  • بروز سر درد و سر گیجه
  • خستگی ؛ خواب آلودگی
  • ضربان قلب شدید ؛درد قفسه سینه
  • افت فشار خون
  • پریاپیسم (نعوظ مانا) ؛بیماری غیر شایعی است که آلت تناسلی مرد به مدت طولانی در وضیعت نعوظ باقی می ماند و معمولا دردناک و بدون میل یا تحریک جنسی است (به متخصص سزیعا باید مراجعه شود)
  • تغییر در دید مثل مشاهده سایه های رنگ آبی اطراف اشیا ؛تشخیص ندادن رنگ های سبز و آبی از یکدیگر ؛کاهش ناگهانی بینایی
  • درد عضلانی ؛درد دست و پا
  • عفونت مجاری تنفسی
  • تهوع و اسهال
ادامه مطلب
اثر یوهیمبین بر اختلال جنسی
اثر داروی تادالافیل بر اختلال نعوظ

علاوه بر عوارض ذکر شده در بالا؛ قرمزی و گرما در صورت ؛گردن و یا قفسه سینه , علائم سرماخوردگی مانند گرفتگی بینی ؛درد سینوس ؛گلو درد ؛سرفه ؛ناراحتی معده را هم میتوان از عوارض جانبی و کمتر دیده شده داروی تادالافیل برشمرد.

اثر داروی تادالافیل بر اختلال نعوظ

 

موارد منع و احتیاط در مصرف تادالافیل

  • تادالافیل هرگز برای افراد زیر 18 سال توصیه نمیشود . این قرص تنها برای بیماری های مردانه تجویز شده و زنان نباید به هیچ وجه آن را مصرف کنند .
  • در صورت ابتلا به بیماری های نارسایی شدید کبدی ؛کلیوی ؛ مصرف دارو باید با احتیاط صورت بگیرد.
  • همچنین اگر به بیماری های زیر مبتلا هستید از مصرف دارو خودداری کنید :
    آریتمی قلبی کنترل نشده , افت فشار خون , فشار خون کنترل نشده , سابقه سکته مغزی در 6 ماه گذشته .قبل از مصرف تادالافیل , بیماری خود را با متخصص در میان بگذارید.
  • از مصرف تادالافیل با نام های تجاری متفاوت (سیالیس و ادسیرکا ) بصورت همزمان بپرهیزید.
  • تادالافیل در بیماران دارای اختلالات خونریزی دهنده و اولسر پپتیک ( زخم شدید گوارشی) با احتیاط فراوان تجویز شود .
  • در مصرف تادالافیل ممکن است طولانی شدن نعوظ ( بیشتر از 4ساعت ) رخ دهد که نیازمند اقدامات سریع پزشکی می باشد .
اثر داروی تادالافیل بر اختلال نعوظ

نتیجه گیری

تادالافیل برای درمان مشکلات عملکرد جنسی مردان ( اختلال نعوظ) مورد استفاده قرار می گیرد . تادالافیل در ترکیب با تحریک جنسی، با افزایش جریان خون به آلت تناسلی باعث شده تا مرد نعوظ را حفظ کند.تادالافیل برای درمان علائم بزرگ شدن پروستات نیز مورد استفاده قرار می گیرد.این دارو کمک می کند تا علائم هایپرپلازی خوش خیم پروستات از جمله دشواری در شروع جریان ادرار ، جریان ضعیف ادرار و تکرر در ادرار یا نیاز فوری به تخلیه ادرار ( از جمله در نیمه شب)از بین بروند.تصور میشود که تادالافیل با شل کردن عضلات صاف در مثانه و پروستات عمل میکند.

اثر داروی تادالافیل بر اختلال نعوظ

قرص ها و مکمل های تقویت جنسی

مقالات مرتبط

8 فکر در مورد “ اثر داروی تادالافیل بر اختلال نعوظ

  1. پویا گفت:

    حدود سه هفته تاتذالافیل استفاده کردم و مجبور به قطع ان شدم ولی به محض دخول ارضاع می شوم
    این قرص را برای دیر انزالی استفاده میکردم بطوریکه یک ساعت رابطه در مرحله دوم داشتم
    چطور عوارض عدم مصرف را سریع تر جبران کنم

    1. کارشناس علمی داروخانه باروری اسپو گفت:

      قرص تادانافیل بهتر است یک ساعت قبل از رابطه استفاده شود و هیچ گونه عوارضی هم ندارد.

      1. ناشناس گفت:

        سلام میخام زیاد بکنم چ قرصی خوبه ک عوارض هم نداشته باشه میشه راهنمایی کنید

        1. کارشناس علمی داروخانه باروری اسپو گفت:

          شرط اول داشتن رابطه جنسی سالم، توجه به بهداشت می‌باشد. با توجه به تصمیمی که گرفته‌اید بهتر است یک آزمایش hpv بدهید. در وهله دوم با توجه به استفاده از کلمه “زیاد” بهتر است یک آزمایش اسپرم هم داشته باشید تا از باروری خود برای آینده مطمئن باشید. دستگاه آزمایش اسپو را می‌توانید برای این منظور استفاده کنید. در مکمل‌ها نیز ایکس اید، دبل بول و انرژکس بهترین مکمل‌ها می‌باشد.

  2. .... گفت:

    سلام من همسرم مدت زیادی مشکل اختلال نعوظ داره دکتر براش قرص پروسیال تادالافیل تجویز کرده الان۴ شبه ک میخوره ولی هنوز حالت نعوظ نداره میخاستم بدون بعد چند وقت خوردن اثر میذاره؟؟

    1. کارشناس علمی داروخانه باروری اسپو گفت:

      سلام، نیم ساعت قبل از فعالیت جنسی باید مصرف کنید. در صورت نیاز می‌توانید از مکمل ال آرژنبن هم استفاده کنید

  3. مهدی گفت:

    سلام میخواستم بدونم تادالافیل ایرانی همون کیفیت مشابه خارجی رو داره یا بهتره خارجی تهیه کنیم؟

    1. کارشناس علمی داروخانه باروری اسپو گفت:

      سلام، از نظر ما فرقی با هم ندارند از نظر شما توی مصرف اگه فرقی داره خارجی تهیه کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سبد خرید فروشگاه

دستگاه آزمایش اسپرم در خانه اسپو

دیگه نیاز نیست بری آزمایشگاه توی خونه با خیال راحت انجام بده