قوانین و مقررات

ورود کاربران به وب‏‌سایت اسپو و استفاده از کالا و خدمات ارائه شده توسط اسپو و سایر خدمات ارائه شده توسط اسپو به معنای آگاه بودن و پذیرفتن شرایط و قوانین و همچنین نحوه استفاده از سرویس‌‏ها و خدمات اسپو است. توجه داشته باشید که ثبت سفارش نیز در هر زمان به معنی پذیرفتن کامل کلیه شرایط و قوانین اسپو از سوی کاربر است.

توجه داشته باشید کلیه اصول و رویه‏‌های اسپو منطبق با قوانین جمهوری اسلامی ایران، قانون تجارت الکترونیک و قانون حمایت از حقوق مصرف کننده است و متعاقبا کاربر نیز موظف به رعایت قوانین مرتبط با کاربر است. در صورتی که در قوانین مندرج، رویه‏‌ها و سرویس‏‌های اسپو تغییراتی در آینده ایجاد شود، در همین صفحه منتشر و به روز رسانی می شود و شما توافق می‏‌کنید که استفاده مستمر شما از سایت به معنی پذیرش هرگونه تغییر است.

هنگامی که شما از سرویس‌‏ها و خدمات اسپو استفاده می‏‌کنید، سفارش اینترنتی خود را ثبت یا خرید می‏‌کنید و یا به اسپو ایمیل می‏‌زنید، این ارتباطات به صورت الکترونیکی انجام می‏‌شود و در صورتی که درخواست شما با رعایت کلیه اصول و رویه‏‌ها باشد، شما موافقت می‌‏کنید که اسپو به صورت الکترونیکی (از طریق پست الکترونیکی، سرویس پیام کوتاه و سایر سرویس‌های الکترونیکی) به درخواست شما پاسخ دهد.
همچنین آدرس ایمیل و تلفن‌هایی که مشتری در پروفایل خود ثبت می‌کند، تنها آدرس ایمیل و تلفن‌های رسمی و مورد تایید مشتری است و تمام مکاتبات و پاسخ‌های شرکت از طریق آنها صورت می‌گیرد.
جهت اطلاع‌رسانی رویدادها، خدمات و سرویس‌های ویژه یا پروموشن‌ها، امکان دارد اسپو برای اعضای وب سایت ایمیل یا پیامک ارسال نماید.

حریم خصوصی

اسپو به اطلاعات خصوصی اشخاصى که از خدمات سایت استفاده می‏‌کنند، احترام گذاشته و از آن محافظت می‏‌کند.

اسپو متعهد می‏‌شود در حد توان از حریم شخصی شما دفاع کند و در این راستا، تکنولوژی مورد نیاز برای هرچه مطمئن‏‌تر و امن‏‌تر شدن استفاده شما از سایت را، توسعه دهد. در واقع با استفاده از سایت اسپو، شما رضایت خود را از این سیاست نشان می‏‌دهید.
همه مطالب در دسترس از طریق هر یک از خدمات اسپو، مانند متن، گرافیک، آرم، تصاویر، ویدئوهای تصویری، موارد قابل دانلود و کپی، داده‌ها و کلیه محتوای تولید شده توسط اسپو جزئی از اموال اسپو محسوب می‏‌شود و حق استفاده و نشر تمامی مطالب موجود و در دسترس در انحصار اسپو است و هرگونه استفاده بدون کسب مجوز کتبی، حق پیگرد قانونی را برای اسپو محفوظ می‏‌دارد. علاوه بر این، اسکریپت‌ها، و اسامی خدمات قابل ارائه از طریق هر یک از خدمات ایجاد شده توسط اسپو و علائم تجاری ثبت شده نیز در انحصار اسپو است و هر گونه استفاده با مقاصد تجاری پیگرد قانونی دارد. کاربران مجاز به بهره‌‏برداری و استفاده از لیست محصولات، مشخصات فنی، قیمت و هر گونه استفاده از مشتقات وب‏‌سایت اسپو و یا هر یک از خدمات و یا مطالب، دانلود یا کپی کردن اطلاعات با مقاصد تجاری، هر گونه استفاده از داده کاوی، روبات، یا روش‌‏های مشابه مانند جمع آوری داده‌‏ها و ابزارهای استخراج نیستند و کلیه این حقوق به صراحت برای اسپو محفوظ است. در صورت استفاده از هر یک از خدمات اسپو، کاربران مسئول حفظ محرمانه بودن حساب و رمز عبور خود هستند و تمامی مسئولیت فعالیت‌‏هایی که تحت حساب کاربری و یا رمز ورود انجام می‏‌پذیرد به عهده کاربران است. اسپو محصولاتی مناسب استفاده افراد زیر 18 سال به فروش می‏‌رساند و در صورتی که کاربران از سن ذکر شده جوان‌‏تر هستند می‌‏باید با اطلاع والدین و یا قیم قانونی، به خرید و پرداخت اقدام کنند.
تنها مرجع رسمی مورد تایید ما برای ارتباط با شما، پایگاه رسمی این سایت یعنی www.spoohealth.ir و www.spoohealth.com است. ما با هیچ روش دیگری جز ارسال نامه ,و تماس و پیامک از طرف آدرس‏‌های رسمی و تایید شده در سایت، با شما تماس نمی‌‏گیریم. کاربران جهت برقراری ارتباط، تنها می‏‌توانند از آدرس‌‏های ذکر شده در بخش ارتباط با ما استفاده کنند.

شرایط استفاده از کالا

اطلاعات هر محصول در وب‌سایت اسپو، صرفاً برای اطلاع‌رسانی است و جنبه مشاوره ندارد. خریدار باید قبل از استفاده از محصولات نسبت به کسب اطلاعات حرفه‌ای و اخذ مشاوره از متخصص مربوط اقدام کند. همچنین،نظراتی که کاربران در خصوص کالا در وب­‌سایت درج کرده‌اند، تجربه یا اطلاعات شخصی افراد است و برای آنها و اسپو مسئولیتی ایجاد نمی‌کند. همچنین اسپو مسئولیتی در قبال درستی اطلاعات فراهم شده روی بسته‌بندی کالا ندارد و مسئولیت آن با شرکت تولیدکننده کالاست.
– درصورت عدم آگاهی، اطلاع و ناتوانی مشتری در استفاده از محصولات  و یا ایجاد خسارت نسبت به خود یا محصول، تمامی مسئولیت­‌های آن بر عهده مشتری است و فروشگاه اسپو در این خصوص هیچگونه تعهدی نخواهد داشت.
– در صورت تایید معیوب بودن کالای مرجوعی توسط شرکت تامین یا تولیدکننده، اسپو صرفا هزینه کالا یا سرویس را مطابق فاکتور (حداکثر تا یک ماه بعد از تحویل به مشتری) به مشتری برمی‌گرداند.
– اسپو نسبت به عوارض جسمی و بیماری‌های ناشی از استفاده محصولات  (از قبیل حساسیت‌های پوستی، جراحات و …) مسئولیت و پاسخگویی ندارد. انجام پیگیری‌های لازم باید توسط مشتری و از طریق شرکت‌های مربوط ( نمایندگی‌ها و تامین‌کنندگان رسمی کالا) انجام شود.
برای اطلاعات بیشتر به صفحه رویه‌های بازگرداندن کالا مراجعه کنید.

نظرات کاربران

هدف از ایجاد بخش نظرات در اسپو، اشتراک‌گذاری تجربه‌ی خرید و کاربری محصولاتی است که به فروش می‌رسد. بدیهی است بخش نظرات اسپو با دیگر سایت‌ها و شبکه‌های اجتماعی متفاوت است. در این بخش، هر کاربر مجاز است در چهارچوب شرایط و قوانین سایت، نظرات خود را به اشتراک بگذارد و پس از بررسی کارشناسان تایید، نظرش را روی سایت مشاهده کند. بدیهی است که اگر قوانین سایت در نظرات کاربری رعایت نشود، تایید نمی‌شوند و در نتیجه در سایت به نمایش درنمی‌آیند. اسپو در قبال درستی یا نادرستی نظرات منتشرشده در این قسمت، هیچ‌گونه مسئولیتی ندارد. نمایش نظرات کاربران در سایت به‌هیچ‌وجه به معنی تایید فنی اسپو درباره‌ی محتویات نظر نیست؛ لذا از کاربران محترم تقاضا می‌شود، نظرات را اصل و پایه‌ی انتخاب و تصمیم‌گیری خود قرار ندهند.

شرایط و قوانین درج نظر در بخش نظرات کاربران

۱. فارسی بنویسید و از کیبورد فارسی استفاده کنید. بهتر است از فضای خالی (Space) بیش از حد معمول، کشیدن حروف یا کلمات، استفاده‌ی مکرر از یک حرف یا کلمه، شکلک و اموجی در متن خودداری کنید.
۲. برای نظر یا نقد و بررسی خود عنوانی متناسب با متن انتخاب کنید. یک عنوان خوب کاربران را برای خواندن نظر شما ترغیب خواهد کرد.
۳. نقد کاربران باید شامل قوت‌ها و ضعف‌های محصول در استفاده‌ی عملی و تجربه‌ی شخصی باشد و مزایا و معایب به‌صورت خلاصه و تیتروار در محل تعیین‌شده درج شود. لازم است تا حد ممکن از مبالغه و بزرگ‌نمایی مزایا یا معایب محصول خودداری کنید.
۴. نقد مناسب، نقدی است که فقط معایب یا فقط مزایا را در نظر نگیرد؛ بلکه به‌طور واقع‌بینانه معایب و مزایای هر محصول را در کنار هم بررسی کند.
۵. با توجه به تفاوت در سطح محصولات مختلف و تفاوت عمده در قیمت‌های آن‌ها، لازم است نقد و بررسی هر محصول با توجه به قیمت آن صورت گیرد؛ نه به‌صورت مطلق.
۶. جهت احترام‌گذاشتن به وقت بازدیدکنندگان سایت، لازم است هنگام نوشتن نقد، مطالب غیرضروری را حذف کرده و فقط مطالب ضروری و مفید را در نقدتان لحاظ کنید.
۷. با توجه به ساختار بخش نظرات، از سوال‌کردن یا درخواست راهنمایی در این بخش خودداری کرده و سوال یا درخواست راهنمایی خود را در بخش پرسش و پاسخ مطرح کنید.
۸. کاربران ارسال‌کننده‌ی نظر موظف‌اند از ادبیات محترمانه استفاده کرده و از توهین به دیگر کاربران یا سایر افراد پرهیز کنند. بدیهی است هرگونه توهین به فرد یا افراد و استفاده از کلمات نامناسب، باعث تاییدنشدن نظر کاربر می‌شود.
۹. قسمت نظرات سایت، با تالارهای گفت‌وگو (فروم) متفاوت است؛ لذا برای حفظ ساختار، مباحث خارج از چهارچوبی که حالت بحث و گفت‌وگو دارد، تایید نخواهد شد.
۱۰. تمام کاربران حق دارند نظرات خود را به شرط رعایت قوانین، در سایت منتشر کنند؛ لذا حتی اگر نظری را به دور از واقعیت، جانب‌دارانه یا اشتباه یافتید، نباید نظردهنده را مخاطب قرار دهید یا از وی انتقاد کنید. هر کاربر تنها می‌تواند نظر خود را عنوان کرده و قضاوت را به خوانندگان نظرات واگذار کند.
۱۱. از طریق نمودار تغییر قیمت در سایت می‌توانید از تغییرات قیمت آگاه شوید؛ لذا به‌هیچ‌وجه در بخش نظرات مبلغ «قیمت» را ذکر نکرده، درباره‌ی آن سؤال نکنید و نظری ندهید.
۱۲. در نظرات خود، از بزرگ‌نمایی یا اغراق درباره‌ی قوت‌ها یا ضعف‌های محصول خودداری کنید. بدیهی است تا حد ممکن هرگونه نظر مبالغه‌آمیز یا به دور از واقعیت تایید نخواهد شد.
۱۳. با توجه به مسئولیت سایت در قبال لینک‌های موجود در آن، نباید لینک سایت‌های دیگر را در نظرات خود ثبت کنید. دقت داشته باشید تا جای ممکن از هرگونه لینک‌دادن (فرستادن) دیگر کاربران به سایت‌های دیگر و درج ایمیل یا نام کاربری شبکه‌های اجتماعی خودداری کنید.
۱۴. تنها نظراتی تایید خواهند شد که مرتبط با محصول موردنظر باشند؛ لذا بحث‌های متفرقه و غیرمرتبط با محصول را مطرح نکنید.
۱۵. کاربران می‌توانند نقد خود به هر بخش از اسپو را در قسمت مربوط اعلام کنند؛ لذا هیچ‌گونه نقدی را درباره‌ی سایت یا خدمات آن در قسمت نظرات ننویسید.
۱۶. توجه داشته باشند، مسائلی را که از آن اطمینان ندارید، به‌هیچ‌وجه در نظرات ثبت نکنید؛ همچنین از بازنشر شایعات یا اطلاعات غیرمطمئن درباره‌ی محصولات جدا خودداری کنید.
۱۷. بهتر است مطالبی در این بخش ثبت شود که برای بازدیدکنندگان سایت مفید باشد؛ لذا از بیان هرگونه مطالب شخصی، غیرمرتبط یا غیرضروری در این بخش پرهیز کنید.
۱۸. لازم است نظرات خود را به صورت نگارشی ثبت کرده و از کوتاه‌کردن کلمات یا استفاده از ادبیات محاوره تا جای ممکن خودداری کنید. استفاده از ادبیات نوشتاری که قابلیت نمایش در سایت را داشته باشد، لازمه‌ی تایید نظرات کاربران است.

محتوا

اسپو نهایت تلاش و دقت را در راستای ارائه تمامی سرویس‌‏های خود می‏‌کند و به منظور تولید محتوا از منابع و مراجع اصیل و نیز شرکت‏‌های سازنده محصولات استفاده می‏‌کند. لازم به ذکر است اسپو تضمین نمی‏‌کند که توصیفات محصول و یا دیگر مطالب مندرج در سایت عاری از خطا باشد. اگر محصول ارائه شده توسط اسپو دارای هر گونه مغایرت با اطلاعات درج شده در سایت است تنها راه حل، استرداد کالا قبل از استفاده و در شرایط اولیه است.
وب ‏‌سایت اسپو هیچ گونه مسوولیتی را در رابطه با حذف شدن صفحه‏‌های سایت خود و یا لینک‏‌های مرده نمی‌‏پذیرد. سروﻳس‌‏های سایت آن‏گونه که هست ارائه می‏‌شود و سایت اسپو تحت هیچ شرایطی مسوولیت تاخیر یا عدم کارکرد سایت را که می‌تواند ناشى از عوامل طبیعى، نیروى انسانی، مشکلات اینترنتى، خرابی تجهیزات کامپیوترى، مخابراتى و غیره باشد بر عهده ندارد.
سایت اسپو ممکن است دارای سرویس‌‏هایی با قابلیت مشارکت عمومی موسوم به سرویس‌‏های جمعی، همچون اتاق گفتگو، تابلوی اعلانات، تالار گفتگو، نقد، گروه‌‏های خبری، شبکه دوستان و سرویس‏‌های دیگری باشد که برای تسهیل ارتباط شما با دیگران (چه در مقیاس عمومی مثل تالار گفتگو و چه در مقیاس خصوصی مثل شبکه خصوصی دوستان) ارائه می‏‌شوند. شما توافق می‏‌کنید که از این سرویس‏‌های جمعی، فقط برای ثبت، ارسال و دریافت پیام‏‌هایی استفاده کنید که مناسب و مرتبط با آن سرویس خاص باشد.

© کلیه محتویات سایت اسپو شامل قانون حق تکثیر شده و به سایت اسپو تعلق دارد.

سیاست قیمت گذاری

سیاست قیمت‌‏گذاری در اسپو مبتنی بر اصول مشتری مداری و احترام به حقوق مصرف کننده است. قیمت‏‌های ارائه شده برای کالاها در اسپو قیمت‏‌های خرده فروشی است که غالباً توسط تولید‏کننده و یا تامین‏‌کننده آن محصول به صورت مصوب تعیین شده است و سایر کالاها بر اساس مدل و مشخصات و همچنین کالاهای مشابه در بازار تعیین قیمت می‌‏شوند.
با نهایت احترام به کاربران و با توجه به طیف گسترده سبد محصولات، اسپو نمی‌تواند قیمت و موجودی نهایی کالاها را قبل از سفارش گذاری به صورت قطعی اعلام نماید. در مواردی بسیار نادر و در صورت وجود نوسان‌‏هایی در بازار و یا اشتباه در قیمت‌‏گذاری، اگر سفارشی قابل تحویل نباشد، اسپو موظف است در اسرع وقت این موضوع را به فرد سفارش‌ ‏دهنده اطلاع دهد و سفارش را لغو نماید. لازم به ذکر است در صورتی که کالایی پس ثبت سفارش شامل کاهش قیمت شود، سفارش به روز رسانی و قیمت جدید اعمال می‏‌شود. قیمت کلیه محصولات با احتساب مالیات بر ارزش افزوده است و مشتری مبلغ جداگانه‌‏ای بابت مالیات و عوارض ارزش افزوده پرداخت نمی‏‌کند و هزینه‏‌های بسته‌بندی، ارسال و بیمه حمل کالا بسته به شرایط سفارش که در فرم سبد خرید اطلاع‌ ‏رسانی می‌‏شود، ممکن است جداگانه محاسبه شود.

نمایندگی

اسپو در هیچ نقطه‏‌ای از کشور نمایندگی فروش و یا خدمات پس از فروش ندارد و کلیه سرویس‌‏ها و تراکنش‏‌های مالی از طریق دفتر مرکزی پردازش می‏‌شود. لطفاً در صورت مشاهده هر گونه تخلفی از این دست، مراتب را جهت پیگرد قانونی به روابط عمومی اسپو اطلاع دهید.
در حال حاضر اسپو در شهرهای تحت پوشش شرکت پست ایران، تنها خدمات ارسال و تحویل سفارش را انجام می‌دهد و برای خرید تنها باید به وب سایت اسپو مراجعه و سفارش خود را ثبت کرد

قوه قهریه

تمامی شرایط و قوانین مندرج، در شرایط عادی قابل اجرا است و در صورت بروز هرگونه از موارد قوه قهریه، اسپو هیچ گونه مسئولیتی ندارد.
اسپو خود را ملزم به رعایت حریم شخصی کاربران می‌داند، لطفا در صورت مشاهده هرگونه تخلف، مراتب را از طریق کانال‏‌های ارتباطی ذکر شده با ما در میان بگذارید.