رابطه جنسی سالم چگونه است وچه نقشی در باروری زوجین دارد؟

رابطه جنسی سالم                                                                                                             

غریزه جنسی یک امر و نیاز طبیعی است و در همه ی افراد وجود دارد، اما ارضای نیاز جنسی در افراد مختلف متفاوت است. نمی توان همه راه های ارضای جنسی را به مثابه یک رابطه جنسی سالم در نظر گرفت.

طبیعتا افرادی که از طریق خود ارضایی و یا افراد پارافیلیا (انحرافات جنسی) و…که با استفاده از تخیلات و تصورات و یا ابزار دیگری این نیاز را در خود برطرف می کنند یک سری مشکلات چه از نظر سلامت روانی و چه از نظر سلامت جسمی وجنسی را تجربه می کنند.  رابطه جنسی یک رابطه دو طرفه است که زن و مرد در آن باید به فکر ارضای نیازهای همدیگر باشند و فقط به خودشان فکر نکنند.

رابطه جنسی سالم                                                                                                             
سلامت جنسی

یک رابطه ی جنسی سالم چگونه باید اتفاق بیفتد؟                                                                            

قطعا رابطه جنسی سالم، رابطه ای است که باید با شریک جنسی اتفاق بیفتد و چرخه ی پاسخ جنسی که شامل میل جنسی، برانگیختگی، ارگاسم و فرونشینی است را طی کند.

میل جنسی: میل جنسی به معنی داشتن ظرفیت و توانایی برای ایجاد رابطه و همچنین پاسخ به گرایش جنسی فرد مقابل می باشد.

برانگیختگی: برانگیختگی جنسی به حالتی گفته می شود که شخص آماده برای آمیزش جنسی است وهمچنین مشتاق برای برقراری یک رابطه جنسی سالم.

ارگاسم: ارگاسم یا ارضا شدن به اوج هیجان جنسی گفته می شود. ارگاسم به تخلیه تنش شهوانی می گویند که یک واکنش بسیار لذت بخش از طرف بدن است.

ادامه مطلب
چرا مردان نابارور دچار رفتارهای پرخاشگر و عصبانیت می شوند؟

فرونشینی: آخرین مرحله از 4مرحله ی پاسخ جنسی، فرونشینی است که بدن به حالت سکون قبل از رابطه ی جنسی باز می گردد. در مرحله ی فرو نشینی فرد

احساس ارامش را تجربه می کند.

“باید هایی”در رابطه ی جنسی سالم                                                                                            

رابطه ی جنسی الزاما مانند آنچه که در ذهن هست اتفاق نمی افتد وهمیشه عالی و بدون نقص نیست. اما دو نفر که با هم رابطه ی جنسی دارند برای اینکه از رابطه ی خود لذت ببرند و نیازهای خود را رفع کنندباید خواسته و فانتزی های یکدیگر را بشناسند وبه آن احترام بگذارند و با یکدیگر اوج لذت جنسی را تجربه کنند.

رعایت بهداشت فردی و شخصی از دیگر مواردی است که باید در رابطه جنسی بدان توجه کرد. افرادی که دائما به نظافت شخصی خود اهمیت می دهند می توانند شریک جنسی خود را در رابطه با این موضوع راضی نگه دارند.

همچنین در زمان برقراری رابطه جنسی، زوجین باید سعی کنند به دور ازهیاهو واسترس باشندو همچنین آمادگی لازم هم از لحاظ روحی و هم از لحاظ فیزیولوژیکی و جسمی را داشته باشند وهیچ گونه زور و اجبار نباشد. چون زمانی که یکی از طرفین آمادگی لازم را نداشته باشنداحتمالا در 4 مرحله ی پاسخ جنسی که قبلا اشاره شده است دچار مشکل می شوند وناکام می مانند. همچنین تنظیم هیجانی هم اگر نباشد ارتباط برقرار نخواهد شد  زوجین باید روی فرکانس هم باشندو خواسته های یکدیگر را بپذیرند.

رابطه ی جنسی خوب وسالم ونقش آنها در باروری                                                                               

هدف از رابطه ی جنسی تنها تجربه ی لذت جنسی و تخلیه ی این هیجان نیست بلکه تولید مثل و بارور بودن زنان و مردان می تواند وابسته به رابطه جنسی آن ها باشد. هر چقدر رابطه عاطفی و صمیمیت زوجین بیشتر باشد و در برقراری رابطه ی جنسی صمیمانه تر رفتار کنند و تنش و استرس نداشته باشند قدرت باروری آن ها بالا می رود. نتیجه یک تحقیق نشان می دهد مردانی که به علت آسیب دیدگی اسپرم توانایی بارورسازی پایینی دارند،اگر به مدت یک هفته هر روز  رابطه ی جنسی سالمی داشته باشند و انزال را تجربه کنند، کیفیت اسپرمشان بهبود می یابد.

ادامه مطلب
روش تن آرامی جاکوبسنی و تاثیر آن در زندگی مردان نابارور

سخن آخر                                                                                                                          

همانطور که آلفرد کینزی، از پیشگامان تحقیق پیرامون رابطه جنسی، می گوید: “تنها امر مشترک درمیل جنسی انسان تنوع آن است. تمایل به برقراری رابطه جنسی نه تنها به خاطر لذت آن است بلکه بقای نسل بشر هم به آن وابسته است  “اما چگونه عمل تولید مثل اتفاق می افتد و برقراری رابطه ی جنسی در هر حال می تواند منجر به بارور بودن باشد؟ که در پاسخ به این سوال ها باید گفت که بارور بودن با رابطه ی جنسی سالم رابطه ی دو سویه است و تاثیر مستقیم برهم می گذارند.

افرادی که رابطه ی جنسی اصولی و سالمی را تجربه می کنند یعنی به دور از زور ، اجبار و تنش قدرت باروری آن ها هم افزایش پیدا می کند و راحت تر می توانند بارور بودن را تجربه کنند. اما اگر رابطه ای که زوجین تجربه می کنند در آن صمیمیت نداشته باشند و رابطه ای جنسی که تجربه می کنند آن ها را راضی نکند و باعث شود که در طول رابطه ی جنسی اذیت شوند و یا در پایان رابطه ناکام شوند دچار مشکلات جسمی و روانی می شوند،

همچنین قدرت باروری آن ها کاهش پیدا می کند.  با این حال زوجین باید در زندگی مشترک خود به خصوص در رابطه با نیازهای جنسی شان با یکدیگر صمیمانه رفتار کنند و نیازهای همدیگر  را بشناسند و در مواقع لازم می توانند از مشاوران مربوطه راهنمایی بگیرند و سبک زندگی خود را متناسب با فرهنگ ونیازشان تغییر دهند.

قرص های تقویت جنسی

مقالات مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سبد خرید فروشگاه

دستگاه آزمایش اسپرم در خانه اسپو

دیگه نیاز نیست بری آزمایشگاه توی خونه با خیال راحت انجام بده