سلامت جنسی مردان چه تاثیری در زندگی آن‌ها میتواند داشته باشد؟

سلامت جنسی چیست؟

سلامت جنسی مردان به یک حالت جسمی، عاطفی، روانی و اجتماعی خوب در ارتباط با مسائل جنسی اشاره می‌کند. در واقع سلامت جنسی صرفا به معنی فقدان بیماری اختلال عملکردی و نقص نیست بلکه عوامل روحی و روانی نیز در این تعریف گنجانده شده است. طبق تعریف بهداشت جهانی، سلامت جنسی یکی از جنبه‌های مهم سلامت هم در زن و هم در مرد می‌باشد. بنابراین باید در حفظ سلامت جنسی حداکثر تلاش را کرد. زیرا پس از آسیب، جبران آن سخت و گاها غیرممکن است. سلامت جنسی جزیی از بهداشت باروری است که بر سلامت افراد و جامعه تاثیر زیادی دارد.

سلامت جنسی مردان چه تاثیری در زندگی آن‌ها میتواند داشته باشد؟

سلامت جنسی در مردان

سلامت جنسی در مردان می تواند تضمین کننده ی رابطه ی سالم زناشویی باشد. آسیب به سلامت جنسی مردان می تواند روح و جسم آن ها را آزار دهدو همچنین رابطه ی زناشویی شان را تحت تاثیر قرار دهد. علایق جنسی در افراد مانند دیگر امورات زندگی در هر کسی متفاوت می‌باشد که افراد خودشان باید علایق‌شان را شناسایی کنند و آن را با شریک جنسیشان در میان بگذارند که بدین ترتیب از رابطه جنسیشان می‌توانند لذت ببرند و سلامت جنسی خود را حفظ کنند.

همچنین صمیمیت جنسی در بین زوجین که همراه با صمیمیت عاطفی می‌باشد می‌تواند سلامت جنسی را در افراد تقویت کند. منظور از صمیمیت عاطفی در آغوش گرفتن، دراز کشیدن در کنار یکدیگر، خندیدن و لذت بردن از مسائل روزمره زندگی، همگی نوعی رابطه جنسی و صمیمیت زناشویی محسوب می‌شود. صمیمت عاطفی بهتر است که قبل از صمیمیت و برقراری رابطه جنسی شکل بگیرد.

سلامت جنسی مردان چه تاثیری در زندگی آن‌ها میتواند داشته باشد؟

آیا سلامت عمومی و سبک زندگی با سلامت جنسی ارتباط دارند؟

برخورداری از سلامت جنسي يكی از حقوق جنسی و باروری هر فرد در هر سن و جایگاه می‌باشد. سلامت جنسی جز مواردی است که در امور زندگی باید توجه خاصی به این موضوع شود. هر چندکه در برخی جوامع شاید این موضوع زیاد مورد توجه قرار نمی‌گیرد. سلامت جنسی هم مانند دیگر بخش‌های بدن وابسته به سلامت عمومی و سبک زندگی می‌تواند باشد.

ادامه مطلب
وسواس فکری عملی چگونه عملکرد جنسی را تحت تاثیر قرار می دهد؟

همان طور که ما برای حفظ سلامت عمومی خود کارهایی را می‌کنیم و فعالیت‌هایی را انجام می‌دهیم تا بتوانیم صحت و سلامتی آن را حفظ کنیم و سلامت جنسی خود را نیز مورد توجه قرار دهیم. موارد و نکاتی که باعث می‌شود عملکرد و سلامت جنسی ما به خطر نیفتد را انجام دهیم. همچنین سبک زندگی ما هم تاثیر بسزایی برروی این مسئله می‌تواند داشته باشد. سبک زندگی می‌تواند متاثر از محیط زندگی، شغل، فرهنگ، عادت‌های غذایی و… باشد.

چه عواملی می تواند سلامت جنسی مردان را به خطر بیاندازد؟

مردان برای حفظ سلامت جنسی خود باید حدالامکان خودشان را از استرس‌های مکرر و فشارهای روحی و روانی دور نگه‌دارند. سیگار کشیدن و تغذیه نامناسب وکم تحرکی از جمله عواملی است که می‌تواند سلامت جنسی مردان را تهدید کند. همچنین رعایت نکردن بهداشت فردی در رابطه جنسی هم می‌تواند روی این مسئله تاثیر بگذارد. بیماری‌های آمیزشی و رابطه جنسی ناسالم هم از جمله مواردی است که سلامت جنسی را به خطر می‌اندازد.

اختلال عملکرد جنسی جز مواردی است که بهداشت جهانی در مورد سلامت جنسی روی این مسئله ابراز نگرانی کرده است. یعنی هر گونه اختلال که در ایجاد مسائل جنسی اعم از خود ارضایی، پرخاشگری جنسی، انحرافات جنسی و…  می‌تواند سلامت جنسی افراد را تهدید کند.

نکته پایانی                                                                                                  

امیال و غرایض جنسی امر و نیاز است طبیعی که در بشر وجود دارد. افراد با شریک جنسی و زندگی خود با ایجاد رابطه جنسی این نیاز را برطرف می‌کنند. اما هدف از برقراری این رابطه صرفا برطرف کردن امیال جنسی نیست بلکه به دنبال تولید مثل و بارور بودن هم هستند.

ادامه مطلب
کژکاری های جنسی در مردان نابارور و راه های چگونگی مقابله با آن

اما گاهی مسائل و مواردی پیش می‌آید که افراد را از برقراری رابطه جنسی دور می‌کند. نبودن سلامت جنسی در یکی از زوجین می‌تواند بستری باشد برای لذت نبردن زوجین از رابطه جنسیشان و همچنین فاصله گرفتن آن‌ها از یکدیگر. اما قبل از رابطه و صمیمیت جنسی باید صمیمیت عاطفی صورت گیرد چون وقتی رابطه عاطفی در بین  زوجین شکل نگیرد آن‌ها را با مشکلات و مسائل دیگری  روبرو می‌کند.

محیطی که در آن زندگی می‌کنیم و فرهنگ مربوط به جامعه و همچنین سبک‌های زندگی همگی می‌توانند در سلامت جنسی افراد تاثیر بگذارد. افرادی که احساس می‌کنند در رابطه با مسائل جنسی دچار بحران و یا مشکل شده‌اند، احساس نکنند که مشکل آن‌ها قابل درمان نمی‌باشد. آن‌ها می‌توانند با مراجعه به مشاوران وپزشکان مربوطه در رابطه با حل مشکل خود اقدام کنند.

جهت کسب اطلاعات بیشتر و برقراری ارتباط با کارشناسان ما می‌توانید صفحه اینستاگرام اسپو را دنبال کنید.

قرص و مکمل تقویت جنسی

مقالات مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سبد خرید فروشگاه

دستگاه آزمایش اسپرم در خانه اسپو

دیگه نیاز نیست بری آزمایشگاه توی خونه با خیال راحت انجام بده