کاهش میل جنسی در مردان نابارور و اثرات آن در زندگی آن ها

کاهش میل جنسی در مردان نابارور                                                                                          

  میل جنسی چیست؟                                                                                                             

تمایل جنسی یا میل جنسی نوعی حالت انگیزشی و علاقه به موضوعات و فعالیت های جنسی است.میل و نیاز جنسی به صورتهای مختلفی وجود دارد ولی طبیعی ترین حالت ارضای جنسی آن استکه توسط شریک جنسی از جنس مخالف صورت گیرد. قدرت جنسی به وضعیت روحی و جسمی ثابت،همچنین به اعضای سالم و فعال نیاز دارد که اگر برای این وضعیت عادی کوچکترین مسئله ای هم پیشبیاید باعث ناتوانی در جنسی می شود.

کاهش میل جنسی

کاهش میل جنسی و ناباروری                                                                                                      

ممکن است گاهی مسئله ی کاهش میل جنسی اتفاق بیافتد و فرد دیگر میل و انگیزه ای به برقراری رابطه یجنسی نداشته باشد.کاهش میل جنسی ممکن است در پی هر مشکلی به وجود بیاید که ناباروری هم یکی ازاساسی ترین علل بروز آن می باشد.رابطه ی بین ناباروری وکاهش میل جنسی میتواند دو طرفه باشد یعنی کاهش میل جنسی می تواند در پی ناباروری به وجود آید و یا اینکه می تواند قدرت باروری مرد را کاهش دهد.مردان نابارور ممکن است که در طول رابطه با همسر خود دچار مشکل شوند و همین مشکلات بستری برایکاهش میل جنسی در آن ها ایجاد کند.

با توجه به اینکه ناباروری یک شوک روانی برای مردان  است ، پس انتظار می رود که در پی آن مشکلات دیگری هم به وجود آید. کاهش میل جنسی در مردان برای آن ها آزار دهنده تر است.احساسات مردان نسبت به خودشان و مردانگی شان، ارتباط مثبت و نزدیکی با فعالیت جنسی شان دارد. بنابراین مردان نابارور احتمالا نسبت به مردانگی واحساساتشان دچار احساس منفی می شوند و همین امر باعث می گرددکه آن ها از برقراری رابطه ی جنسی فاصله بگیرند و یا انگیزه ی لازم برای لذت بردن از رابطه ی جنسی نداشته باشند، این امر باعث می شود تا مردان دچار کاهش میل جنسی شوند.همچنین مردان از اینکه در رابطه ی جنسی به احساسات همسران و شریک جنسی شان پاسخ مثبت دهند و آن ها را ارضا کنند، احساس مثبتی دارند.

ادامه مطلب
وسواس فکری عملی چگونه عملکرد جنسی را تحت تاثیر قرار می دهد؟

حال اینکه مردان نابارور شاید احساس کنند که از دید همسرشان شخصی ضعیف هستند و این مسئله باعث شده که دیگر آن ها تن به رابطه ی جنسی ندهند و توانایی جنسی خود را از دست دهند و در مواقعی دچار تجربه جنسی ناکار آمد شوند. ناباروری در مردان ممکن است که آن ها را دچار افسردگی کند و یا باعث تنش و استرس در آن ها شود. بنابر این ناباروری عاملی برای کاهش میل جنسی می شود. عوامل روانی به صورت زنجیره ای می تواند باعث به وجود آمدن بیماریهای روحی و روانی دیگری باشد.

کاهش

کاهش میل جنسی در مردان نابارور چه تاثیراتی می تواند در زندگی آن ها داشته باشد؟

کاهش میل جنسی هم مانند سایر عوامل دیگر می تواند تاثیرات منفی در زندگی داشته باشد و تعادل زندگی را برهم زند.اختلال جنسی از مشکلاتی است که می تواند در پی کاهش میل جنسی به وجود بیاید.اختلال جنسی باعث می شود که کیفیت روابط زناشویی زوجین پایین بیاید و زوجین نسبت به یکدیگر احساس دلسردی کنند . این امر می تواند آن ها را از درمان ، انجام تستها و آزمایش ها دور کند، در این صورت اگر امکان درمان وجود داشته باشد ممکن است درمان  به تعویق بیفتد و یا صورت نگیرد.

کاهش میل جنسی می تواند باعث اختلال بیزاری از رابطه ی جنسی در مردان شود. مردانی که قدرت باروری آن ها کاهش یافته است و از اینکه نمی توانند یک رابطه ی جنسی رضایت بخشی را تجربه کنند، احساس ناراحتی و عصبی بودن می کنند . همین مسئله می تواند زمینه ای برای بروز مشکلات دیگر باشد.کاهش میل جنسی در مردان با تغییرات هورمونی نیز در ارتباط است، تغییرات هورمونی باعث به وجود آمدن دیگر مشکلات می شود .

ادامه مطلب
سبک زندگی مردان و عوامل تاثیر گذار آن در بهداشت باروری مردان

میل جنسی در مردان و نقش هورمون ها                                                                                         

هورمون ها از جمله تاثیر گذارترین عوامل در جهت دادن ،تعیین رفتار و عملکرد بدنی انسان هاست که با کاهش ویا افزایش هر کدام از آن ها تغییراتی در سیستم بدنی اتفاق می افتد. میل جنسی هم از عواملی است که عملکرد آن بستگی به هورمون های بدنی دارد.کاهش میل جنسی بستگی به چندین عوامل هورمونی و روانشناختی دیگر دارد.

هورمون تستوسترون مهمترین هورمونی است که در مردان وجود دارد و امیال جنسی مردان را کنترل می کند. مردانی که تجربه ی ناباروری را دارند دچار استرس می شوند که با کاهش سطح تستوسترون رابطه دارد.همچنین استرس و کاهش میل جنسی می تواند یکدیگر را تحت تاثیر قرار دهد. یعنی کاهش سطح تستوسترون می تواند عامل کاهش میل جنسی در مردان نابارور شود و هورمون های جنسی که توسط هیپوفیز وهیپوتالاموس کنترل می شوند ممکن است در راستای مشکل مردان تغییر کنند که تغییر آن ها هم باعث برهم خوردن تعادل در رابطه جنسی و کاهش میل جنسی می شود.هورمون جنسی آندروژن هم از دیگر هورمون هایی است که در انگیزش جنسی اثر دارد، مردان که قدرت باروری آن ها کاهش پیدا کرده شاید انگیزه ی کافی برای برقراری رابطه ی جنسی نداشته باشند. همین امر باعث پایین آمدن هورمون آندروژن می شود که می تواند در ناباروری مردان دخیل باشد.

کاهش

نتیجه گیری

میل جنسی از جمله نیازهای طبیعی بشر است و ارضای جنسی هم وقتی کامل و با احساس مثبت صورت بگیرد فرد احساس رضایت می کند، حال ممکن است عواملی باعث ایجاد اختلال در رابطه ی جنسی شود و افراد را دچارمشکل کند.کاهش میل جنسی از جمله عاملی است که می تواند رابطه را با مشکل مواجه سازد. کاهش میل جنسی یک باره به وجود نمی یاد بلکه به مرور زمان فرد با آن مواجه می شود و آن را تجربه می کند. ازبین رفتن میل جنسی در مردان می تواند زمینه ساز مشکلات دیگری در زندگی آن ها شود مخصوصا در مردانی که قدرت باروری آن ها پایین است که اگر به این مسئله توجه نشود می تواند در زندگی افراد هم تاثیرات منفی داشته باشد. توجه به این مشکل هم از بعد روانشناختی و هم از جنبه ی فیزیولوژیکی می تواند در درمان آن مفید شود و جنبه ی مثبتی داشته باشد. بهبود کیفیت زندگی و زناشویی و همچنین استفاده از داروهایی که برای تنظیم هورمون ها و مشکل ناباروری استفاده می شودمی تواند در روند بهبودی کاهش میل جنسی مفید باشد.

ادامه مطلب
باروری در مردان و پسران نابالغ سرطانی

قرص های تقویت باروری

مقالات مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سبد خرید فروشگاه

دستگاه آزمایش اسپرم در خانه اسپو

دیگه نیاز نیست بری آزمایشگاه توی خونه با خیال راحت انجام بده