خلق پایین در مردان نابارور ناشی از چه عواملی می تواند باشد؟

خلق پایین در مردان نابارور ناشی از چه عواملی است؟                                                           

خلق چیست؟                                                                                                                     

خلق عبارت است از احساس درونی نافذ و پایداری که درک و نگرش فرد نسبت به وجود دیگران و در کل نسبت به محیط را عمیقا تحت تاثیر قرار می دهد. همچنین خلق، نگرش افراد را نسبت به زندگی بیان می کند و نحوه ی احساسات افراد را درباره ی خود و اطراف را نشان می دهد. تغییرات خلقی می تواند در پس هر شرایط و اتفاقی برای افراد پیش آید وآن ها را دچار مشکلکند. خلق پایین یکی از مسائلی است که می تواند در افراد مشکلاتی را ایجاد کند. در این مقاله می خواهیم در مورد خلق پایین در مردان نابارور صحبت کنیم.

خلق پایین

.

خلق پایین در مردان نابارور                                                                                                       

مردانی که قدرت باروری خود را از دست داده اند، ممکن است دچار هر مشکل روانشناختی شوند.پایین آمدن خلق هم یکی از مسائلی است که می توان در آن ها مشاهده کرد. همانطور که در تعریف خلق گفته شد، احساس درونی باعث می شود که فرد نسبت به خود و اطرافیان خود درک داشته باشد. حال در مورد مردان نابارور ممکن است خلق پایین باعث شود که آن احساسی که نسبت به خودشان داشتند، فرق کند و حتی نسبت به اطرافیان هم حساس شوند و احساسات آن ها را آنطور که باید درک نکند و یا برداشت سو داشته باشند. پایین آمدن خلق ممکن است در درصد کمی از مردان نابارورمشاهده شود ولی در هر حال باید آن را هرچند به صورت خفیف جدی گرفت. یکی از تغییرات خلقی دیگری که برای مردان نابارور ممکن است پیش آید، خلق تحریک پذیر است که در آن علائمی همچون برانگیختگی بیش از حد و یا نابهنجار، زود به خشم آمدن و ناراحت شدن و بی صبری دیده می شود.

ادامه مطلب
روش تن آرامی جاکوبسنی و تاثیر آن در زندگی مردان نابارور

چرا مردان نابارور دچار خلق پایین می شوند؟      

از عواملی که باعث پایین آمدن خلق در مردان نابارور می شود، می توان به سه مورد شکست، برگرداندن خشم به سوی خود و احساس گناه اشاره کرد. شکست مسئله ای است که اگر رخ دهد فرد دچار بحران ومشکلاتی می شود. مردان هنگامی که با  ناباروری  خود روبرو می شوند، نوعی شکست بر آن ها تحمیل می شود که این مسئله می تواند زمینه ای برای پایین آمدن خلق آن ها باشد.

برگرداندن خشم به سوی خود از دیگر عواملی است که باعث خلق پایین در مردان نابارور می شود. یعنی مردان در پس مشکل خود ممکن است که دچار خشم و عصبانیت شوند وخشم را نسبت به خودشان القا کنند که همین امر در پایین آمدن خلق آن ها می تواند دخیل باشد. همچنین ممکن استکه مردان علائمی از افسردگی را در پی مشکل خود نشان دهند که افسردگی نیز می تواند باعث پایین آمدن خلق شود. احساس گناه از احساساتی است که در پی ایجاد مشکل در مردان  بروز می کند. در رابطه با مردان هم که قدرت باروری خود را از دست داده اند این احساس می تواند در آنها شکل بگیرد.یعنی از اینکه آنها نمی توانند همسران خود را بارور سازند وهمسران خود را از داشتن فرزند محروم کرده اند نوعی احساس گناه در آن ها شکل می گیرد.                                                                                                                       .

ادامه مطلب
چرا مردان نابارور دچار رفتارهای پرخاشگر و عصبانیت می شوند؟

تغییرات خلقی ویا خلق پایین چه تاثیراتی میتواند در زندگی مردان نابارور داشته باشد؟                             

مردانی که دچار خلق پایین شده اند ممکن است نشانه های انگیزشی در آن ها کاهش یابد و یا از بین برود که از نشانه های آن اشکال در ناتوانی در شروع فعالیت ها است که بیشتر در زمینه ی شغلی می تواند آن ها را دچار مشکل سازد.                                                                                         .

 هورمونهایی که باعث تغییرات خلق وخو می شوند                                                                            

تستوسترون جز اصلی ترین هورمون های مردانه می باشد که در بارور کردن  آن ها نقش اساسی ایفامی کند و کاهش آن در بدن مردان باعث بروز مشکلاتی می شود. تغییرات خلقی در مردان همبستگی به هورمون تستوسترون دارد. همچنین هورمون استروژن جز هورمون های زنانه می باشد ولی در مردان هم وجود دارد که کاهش آن هم باعث تغیر خلق وخو وپایین آمدن خلق می شود.

نتیجه گیری

مردان که ناباروری را تجربه می کنند علاوه بر مشکل فیزیولوژی که دارند یک سری عوامل روانشناختی هم در آن ها مشهود است. شاید اولین تغییری هم که در رفتار آن ها دیده می شود گوشه گیری وخلق پایین در آن ها باشد. خلق در افراد باعث می شود که آن  ها درک درستی از احساسات خود و اطرافیان داشته باشند. ولی هنگامی که در پی یک مشکل تغییرات خلقی اتفاق می افتد، فرد دیگر مثل گذشته  نمی تواند که هیجانات احساسات خود را کنترل کند. مردان نابارور که خلق آن ها کاهش یافته است دچار یک سری افکارات منفی می شوند که ممکن است نگرش آن ها را تغییر دهد. اما این رفتارها نمی تواند به صورت دائمی باشند اگر افرادی که دچار این مشکلات شده اند سبک زندگی خود را تغییر دهند و برای حل مشکلات خود دنبال راه حل باشند طبیعتا پزشکان و روانشناسان فعال در این حیطه می تواند به آن ها در روند و بهبودی مشکلاتشان کمک کنند .

ادامه مطلب
محصولات رایج پاک کننده چگونه می توانند بر باروری مردان تأثیر بگذارند؟

قرص های تقویت باروری

مقالات مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سبد خرید فروشگاه

دستگاه آزمایش اسپرم در خانه اسپو

دیگه نیاز نیست بری آزمایشگاه توی خونه با خیال راحت انجام بده