وسواس فکری عملی چگونه عملکرد جنسی را تحت تاثیر قرار می دهد؟

وسواس فکری عملی

اختلال وسواس فکری عملی(OCD)نوعی اختلال روانی است که در آن افراد افکار، احساسات تصاویری را ناخواسته و مکرر به رفتارها یا اعمال ذهنی و اجباری تجربه می کنند. جزئیات اختلال وسواس فکری عملی می تواند متفاوت تر از سایر بیماری ها باشد این اختلال ممکن است شامل چندین افکار شود که از بین آن هامی توان به نظم یا تابو مربوط به رابطه ومسائل جنسی اشاره کرد.

چگونه باروری می تواند تحت تاثیر اختلال وسواس فکری قرار بگیرد؟

طبق آمار و تحقیقات حدود سه چهارم از بزرگسالان مبتلا به اختلال وسواس در برخی از مراحل زندگی خودبا یک  اختلال اضطرابی تشخیص داده می شوند. همچنین بیش از نیمی از افراد مبتلا به اختلال وسواس فکری عملی دچار اختلال افسردگی نیز هستند.که هم اضطراب و هم افسردگی با کاهش عملکرد جنسی و برهم خوردن هورمون ها رابطه دارند که می توانند باروری را تحت تاثیر قرار دهند.

از دیگر دلایلی که باعث بروز مشکلات جنسی در بیماران وسواسی می شود اجتنابکردن و حالت چندش در طی رابطه ی جنسی است که همین مسئله باعث می شود که میل جنسی آنها کاهش پیدا کند وطبیعتا کاهش میل جنسی می تواند در بارور بودن افراد تاثیر گذارد. در کل یکی از مشکلات معمول در مبتلایان به اختلال وسواس فکری عملی اختلال عملکرد جنسی است.

وسواس فکری عملی چگونه عملکرد جنسی را تحت تاثیر قرار می دهد؟

وسواس فکری به چه صورتی می تواند در افرادی که عملکرد جنسی انها مختل شده بروز کند؟

اندیشیدن درباره ی بدن:

ادامه مطلب
چرا مردان نابارور دچار رفتارهای پرخاشگر و عصبانیت می شوند؟

افرادی که نابارورهستند ویا عملکرد جنسی آن ها دچار مشکل شده است بدین گونه پیش می روند که بخش مهمی از اشتغالات ذهنی و فکری شان متوجه نقطه ضعف شان میشود و دائما به آن فکر میکنند.به همین جهت ممکن است دائما به پزشک های متفاوت مراجعه کنند ودائما خود را آنالیز کنند مخصوصامردان در این زمینه بیشتر حساسیت نشان دهند.

زمان حال یا گذشته:

این افراد معمولا در حال کند وکاو کردن زندگی گذشته ی خود هستند و بیش از اندازه به این مسئله می پردازندکه چرا این مسئله برای آن ها اتفاق افتاده است دائما تجربیاتی که در رابطه ی جنسی را که داشته اند را آنالیز می کنندضعف های خود را مدام با خود تکرارمی کنند که به مرور این حالت ها باعث کاهش اعتماد به نفس آنها هم می شودوهمچنین این افراد اضطراب را هم تجربه می کنند.

مصرف داروهای اختلال وسواس فکری عملی وکاهش ناباروری

در افرادی که در اثر مشکلاتی که در عملکرد جنسی داشته اند ویا افکار وسواس فکری عملی در آن ها باعث شده است که عملکرد جنسی آن ها برهم بخورد ویا هر عاملی که باعث شود فرد دچار وسواس فکری شود ممکن است که به پزشک مراجعه نموده و دارو در یافت کند داروهایی که اکثرا برای افراد وسواس تجویز می شود ،کلومی پرامین،فلووکساین ،فلوکستین و…. می باشد که این داروها هم مانند سایر  داروهای دیگر عوارض جانبی دارد که از جمله عوارض آن کاهش میل جنسی در افراد می باشد .پس داروها باید با توجه به شرایط فیزیکی و بدنی فرد تجویز شود.

وسواس فکری عملی چگونه عملکرد جنسی را تحت تاثیر قرار می دهد؟

چگونه میتوانیم با مسئله ی وسواس فکری عملی برخورد کنیم؟

برای درمان وسواس فکری عملی در افراد مبتلا علاوه بر دارو درمانی که انجام می گیرد وحال مصرف داروها احتمال به وجود آوردن مشکل در عملکرد جنسی آن ها می شود این افراد می توانند با استفاده از روان درمانی بر مشکلات خودفائق آیند. حساسیت زدایی، بازداری فکر و….از جمله راه کارهایی است که می تواند به این افراد کمک کند تا بتوانند مشکلات خود را حل کنند.

ادامه مطلب
چرا مردان نابارور دچار افسردگی می شوند؟

نکته پایانی

همان طور که محرز است تمامی بیماری های جسمی و روحی می توانند زمینه و بستری باشند برای به وجودآمدن بیماری ومشکلات دیگر. بیماری وسواس فکری عملی هم جز اختلالات روانی استکه طبیعتا پیش زمینه ای دارد برای بروز پیدا کردن.

یکی از عواملی که مبتلایان وسواس فکری عملی می توانند تجربه کنند این است که عملکرد جنسی آنها دچار مشکل شود که این مسئله باعث بر هم خوردن تعادل هورمون ها ودر نهایت بر هم خورد نظم تولید اسپرم ها در مردان و تنبلی تخمدان و رحم و بروز کیست ها در زنان شود که طبیعتا مسئله باروری آنها را تحت تاثیر قرار می دهد .

اما خوب همان طور که ثابت شده استراه کارهایی برای مقابله با این مشکلات که تا حدود زیادی جواب داده است وجود دارد و افراد مبتلا می توانند از متخصصان مربوط به آنها کمک بگیرند و شرایط و موقعیت و سبک زندگی خود را متناسب با فرهنگ و مشکل خود هماهنگ کنند.

Firoozeh Raisi M.D.1 Sexual dysfunction in Obsessive-Compulsive disorderReceived: 19 Oct. 2014 Accepted: 02 Mar. 2015 Available 13 Apr. 2015

قرص های تقویت باروری

مقالات مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سبد خرید فروشگاه

دستگاه آزمایش اسپرم در خانه اسپو

دیگه نیاز نیست بری آزمایشگاه توی خونه با خیال راحت انجام بده