درمان اختلال نعوظ

این غیرمعمول نیست که یک مرد گاهی در ایجاد و حفظ نعوظ به اندازه کافی برای رابطه جنسی دچار مشکل شود. با این حال، اگر این وضعیت ادامه دار یا پیشرونده شود، احتمالاً زمان آن رسیده است که به دنبال درمان اختلال نعوظ از روش پزشکی باشد. اختلال نعوظ می تواند باعث ایجاد استرس در روابط شما شود و اعتماد به نفس شما را تحت تأثیر قرار دهد، اما حتی اگر خجالت می کشید، باید به دنبال مراقبت های پزشکی باشید، زیرا این وضعیت گاهی اوقات به مسائل پزشکی زمینه ای مربوط می شود که نیاز به مراقبت بیشتری دارد. علاوه بر این، مهم است که تشخیص دهیم اختلال نعوظ و میل جنسی دو موضوع جداگانه هستند. توانایی فیزیکی شما برای حفظ نعوظ برای رابطه جنسی لزوماً بازتابی از جذابیت شما نسبت به همسرتان نیست. دانستن این موضوع می تواند به از بین بردن تردیدها و ناامنی ها در شریک زندگی شما کمک کند و استرس را کاهش دهد.

تشخیص و درمان اختلال نعوظ

اغلب، متخصصین اورولوژی به تشخیص و درمان اختلال نعوظ کمک می کند. تشخیص با یک سابقه پزشکی و جنسی شروع می شود و شامل یک معاینه فیزیکی و ارزیابی سلامت روان شما می شود. هر یک از این عوامل به پزشک شما کمک می کند تا شرایط زمینه ای را که احتمالاً به ED کمک می کند، تعیین کند. آنها همچنین تعیین می کنند که آیا شما یک مشکل متناوب را تجربه می کنید یا ممکن است به درمان پزشکی یا جراحی نیاز داشته باشید.

عوامل خطر شناخته شده ای که احتمال ابتلا به اختلال نعوظ را افزایش می دهند عبارتند از:

  • بالای 50 سال بودن
  • قند خون بالا ناشی از دیابت نوع 1 یا نوع 2
  • فشار خون بالا
  • بیماری قلبی – عروقی
  • استفاده بیش از حد از محصولات تنباکو، الکل یا مواد مخدر تفریحی
  • سندرم متابولیک، کلسترول بالا یا چاقی
ادامه مطلب
بررسی هورمون های جنسی مردان: چه هورمون هایی اندازه گیری می شوند؟

پزشکتان از شما یک تاریخچه جنسی می گیرد و در مورد توانایی شما برای حفظ نعوظ در طول رابطه جنسی، اینکه چند وقت یکبار رابطه جنسی را رضایت بخش می بینید و آیا صبح ها با نعوظ از خواب بیدار می شوید سؤالاتی می پرسد. در طول معاینه فیزیکی، پزشک فشار خون شما را ارزیابی می کند، نبض شما را در مچ پا می گیرد و میزان موهای بدن یا بزرگ شدن سینه را ارزیابی می کند تا مشکلات هورمونی احتمالی را بررسی کند. آزمایش‌های خونی که آترواسکلروز، بیماری مزمن کلیوی، دیابت و سایر مشکلات هورمونی را بررسی می‌کنند، می‌توانند شرایط بالقوه پزشکی زمینه‌ای که باعث ED می‌شوند را نشان دهند. پزشک ممکن است سونوگرافی داپلر را برای ارزیابی جریان خون از طریق آلت تناسلی شما توصیه کند. دستیابی به نعوظ و حفظ آن به داشتن جریان خون کافی بستگی دارد.

درمان پزشکی اختلال نعوظ

شما و پزشکتان در مورد گزینه های درمانی احتمالی که به سن شما، هر گونه شرایط پزشکی زمینه ای، انتظارات و میزان اختلال عملکرد شما بستگی دارد، صحبت خواهید کرد. درمان پزشکی با توجه به سلامت قلب و عروق شما شروع می شود که هر دو تاثیر قابل توجهی بر درمان اختلال نعوظ دارند. علاوه بر این، انواع مختلف داروها بر توانایی شما برای دستیابی و حفظ نعوظ تأثیر می گذارد. نتایج آزمایش همچنین به تعیین اینکه آیا از درمان جایگزینی تستوسترون سود می‌برید، کمک می‌کند، که می‌تواند به بهبود تراکم استخوان، خلق و خو، توده عضلانی و افزایش علاقه جنسی کمک کند. با این حال، تستوسترون به مردان با سطوح طبیعی پیشنهاد نمی شود. چندین داروی خوراکی برای کمک به شما در دستیابی و حفظ نعوظ برای عملکرد جنسی رضایت بخش در دسترس هستند، مانند سیلدنافیل (ویاگرا)، تادالافیل (سیالیس) و واردنافیل (لویترا).

ادامه مطلب
آگلوتیناسیون اسپرم و ناباروری در مردان

دستگاه های پوشیدنی درمان اختلال نعوظ

دستگاه‌های پوشیدنی، مانند دستگاه‌های انقباض یا پمپ‌های خلاء می‌توانند به طور موثر به مردان کمک کنند تا این مشکل را به‌طور غیرتهاجمی برطرف کنند. این دستگاه‌ها در اطراف قاعده آلت تناسلی قرار می‌گیرند تا جریان خون را در حین رابطه جنسی منقبض کنند و به حفظ نعوظ کمک کنند. آنها بدون نسخه در دسترس هستند .

ریزجراحی عروق آلت تناسلی

این روش جراحی برای درمان اختلال نعوظ “بای پس شریان میکروواسکولار” نیز نامیده می شود و مانند بای پس قلبی عمل می کند. این درمان در مردان کمتر از 50 سال که ممکن است یک آسیب تروما با ضایعه شریانی موضعی داشته باشند، استفاده می شود. جراح از شریان اهدایی از پا برای دور زدن ضایعه شریانی که جریان خون به آلت تناسلی را کند می کند، استفاده می کند.

همچنین ببینید:
10 علت شایع اختلال نعوظ | اختلال نعوظ و افسردگی

درمان جایگزین

علاوه بر گزینه‌های پزشکی و جراحی، برخی درمان‌های طبیعی یا جایگزین وجود دارد که می‌توانید در نظر بگیرید، اما حتماً قبل از امتحان کردن هر یک از آنها یک معاینه فیزیکی کامل داشته باشید. اختلال نعوظ ممکن است اولین علامت یک بیماری زمینه ای جدی تر مانند بیماری قلبی، بیماری عروقی یا دیابت نوع 2 باشد، بنابراین مهم است که با پزشک مشورت کنید. اگر یک معاینه پزشکی واضح دریافت کردید، ممکن است بخواهید ابتدا یک درمان جایگزین را امتحان کنید.

یک مطالعه در سال 2017 نشان داد که افراد مبتلا به اختلال نعوظ دارای سطوح پایینی از L-arginine هستند، اسید آمینه ای که گشادکننده عروق است، به این معنی که به باز شدن رگ های خونی و افزایش خون رسانی به آلت تناسلی کمک می کند. تحقیقات بیشتری برای تعیین ایمنی و اثربخشی این درمان ضروری است. اگر داروهایی مانند ویاگرا مصرف می کنید، از مصرف ال آرژنین خودداری کنید زیرا این ترکیب می تواند باعث اختلال در فشار خون شما شود.

ادامه مطلب
آنالیز پیشرفته مایع منی و سنجش تعداد کل اسپرم‌های متحرک

انتخاب سبک زندگی برای درمان اختلال نعوظ

شرایط سلامت جسمی و روانی ممکن است باعث اختلال نعوظ شود. خوردن یک رژیم غذایی سالم کم قند و کربوهیدرات ساده و سرشار از اسیدهای چرب امگا 3 می تواند به حمایت از سیستم قلبی عروقی شما کمک کند. ورزش به شما کمک می کند استرس را مدیریت کنید و وزن سالمی داشته باشید. از آنجایی که تنباکو به رگ های خونی شما آسیب می زند، به دنبال برنامه ای باشید که در صورت سیگاری بودن به شما کمک کند تا با موفقیت سیگار را ترک کنید. مصرف بیش از حد الکل یا داروهای تفریحی می تواند میل جنسی و عملکرد نعوظ شما را نیز کاهش دهد.

اسپری تاخیری برای درمان اختلال نعوظ

مقالات مرتبط

2 فکر در مورد “ درمان اختلال نعوظ

  1. ظاهر کوتی گفت:

    با سلام ، بنده ۵۲ سال دارم و نزدیک چهار ماه با عارضه ضعف نعوض مواجه شدم الان می خواهم از سیلدنافیل استفاده کنم ولی میگن که باعث سکته مغزی یا قلبی میشه ، آیا درست است

    1. کارشناس علمی داروخانه باروری اسپو گفت:

      سیلدنافیل (که با نام تجاری ویاگرا فروخته می شود) برای ایجاد حملات قلبی شناخته شده نیست. با این حال، به طور بالقوه می تواند باعث کاهش فشار خون شود، که می تواند برای افراد مبتلا به بیماری های قلبی خطرناک باشد. قبل از مصرف سیلدنافیل یا هر دارویی برای اختلال نعوظ مهم است که با پزشک مشورت کنید. علاوه بر این، رعایت دوز تجویز شده و توجه به هشدارها یا توصیه های ارائه شده توسط پزشک ضروری است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سبد خرید فروشگاه

دستگاه آزمایش اسپرم در خانه اسپو

دیگه نیاز نیست بری آزمایشگاه توی خونه با خیال راحت انجام بده